Hellas haalt uit in Limburg

Den Haag – De handballers van Hellas leverden in de eredivisie een voortreffelijke prestatie door het sterke opleidingsteam van Limburg Lions in eigen huis met 18-37 te verslaan. Bij de rust was het al 11-18 voor het team van coach Hans van Dijk. ,,Het was een topwedstrijd tegen een goede ploeg. De dekking stond weer als een huis en de aanval had goede oplossingen”.

Pim van Starrenburg werd verkozen tot man-of-the-match.

WHC/Hercules speelde in de eerste divisie een moeizame wedstrijd tegen Atomium in Rotterdam. Door het hoofd erbij te houden, namen zij toch met 30-36 (rust 12-15) de punten mee naar Den Haag.  Stefan Coster (6), Daan de Koning (5), Tim Frenk (5) en Michel Verbey (4) waren de beste schutters.

EHC maakte indruk met de 40-25 overwinning op Havas Almere. Djimmy Nolet was sterk op schot met 9 doelpunten. Wessel de Rijk (7), Tim Lammers (6) en Youri Verschut (6) leverden ook een ruime bijdrage aan de productie. Coach Giovanni Voskuil: ,,We speelden eindelijk een uur geconcentreerd. Een sterk collectief en een enorme wil om te winnen.” Brent van der Hoeven maakte in de rechterhoek een sterk debuut.

De vrouwen van Hercules pakten met 29-26 de eerste overwinning tegen runner-up ZAP. In het team van coach André de Waal waren keepster Jonee Wijnmaalen, ex-Hellasspeelster Paula Berest (7x), Milou Brok (6x) en Rianne Meeuwisse de opvallendste speelsters.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Lijdensweg van handballer Pepijn Michielsen voorbij