HELLAS-HANDBALSTERS  MAKEN HET DALFSEN LASTIG

HELLAS-HANDBALSTERS MAKEN HET DALFSEN LASTIG

Dalfsen – De vrouwen van Hellas speelden in de kampioenspoule van de eredivisie een voortreffelijke wedstrijd tegen landskampioen Secodak/Dalfsen. Pas in de laatste tien minuten moest de ploeg van interimtrainer Fred Michielsen geflatteerd met 33-27 de punten in Dalfsen achterlaten.

Op basis van een sterke verdediging met de uitblinkende keepster Evelien Grob had de Haagse formatie de eerste helft het beste van het spel. Met creatief en verrassend aanvalsspel kwam Hellas via 1-4 op een knappe 13-16 voorsprong tegen de titelhouder. ,,Op dat moment is het jammer, ’’vond coach Michielsen, ,,dat we niet de rust kunnen opbrengen om die voorsprong te behouden. Het spel werd te onrustig en door te vroege afronding kreeg Dalfsen de gelegenheid om aan te sluiten.”

Bij de rust beschikte Hellas nog over een minimale voorsprong van 16-17. Ook in het verloop van de tweede helft gingen beide opponenten aanvankelijk gelijk op tot aan 19-19. Maar daarna nam de sterke thuisclub, die voor eigen publiek al ruim twee jaar ongeslagen is, bij 23-21 voor de eerste maal het initiatief. Nog even haakte Hellas aan bij 24-23, maar toen het 25-23 werd, begon Dalfsen langzaam uit te lopen.

Om te proberen de achterstand weg te werken, moest Hellas de nodige risico’s nemen. Dat veroorzaakte technische fouten en gemiste kansen, waarvan Dalfsen professioneel gebruik maakte. In de laatste tien minuten van het aantrekkelijke kijkspel pakte de thuisclub toch nog met 33-27 enigszins geflatteerd de volle winst. ,,Toch ben ik tevreden over het vertoonde spel. We hebben het vijftig minuten volgehouden. We hebben laten zien, dat we goed kunnen handballen. Dat biedt veel vertrouwen voor de komende wedstrijden in de play-offs,’’ aldus de optimistische Michielsen.

Doelpunten Hellas: Celine Michielsen (9), Talisa Groen (6), Lisanne van Vliet (5), Ana Pavkovic (4), Denise Maquelin (2) en Angelique van Duijvenbode.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

De nieuwe vrienden van deze week!
HELLAS EN QUINTUS DOOR NAAR KWARTFINALES VAN BEKER