HELLAS HOUDT DE EER HOOG MET WINST OP FEYENOORD

Hellas hield in de eredivisie de eer hoog voor de Haagse ploegen. Het won de lastige uitwedstrijd bij Feyenoord met 19-25. Een gehavend EHC had geen kans tegen een gemotiveerd Quintus en droop af met een 49-23 nederlaag. Ook WHC/Hercules moest een gevoelig verlies incasseren. In Houten werd het 41-24 voor de ontketende thuisploeg.

HELLAS

Coach Joris Witjens van Hellas zei het vorige week na de glorieuze overwinning op Houten heel treffend: ‘Het is belangrijk dat we volgende week tegen Feyenoord ook winnen, want anders heeft deze overwinning op Houten geen enkele waarde meer.”

Die boodschap hadden zijn adepten goed begrepen, al werd het in Rotterdam geen overtuigende partij van de Hagenaars.

Witjens was, zoals altijd, heel reëel na de magere 19-25 zege. ,,We hebben een zeer matige wedstrijd gespeeld waardoor het tot tien minuten voor tijd gelijk op ging. Een veel te laag tempo, matig in de afronding, gewoon te gezapig. Tegen het einde hebben we wel even een sprintje getrokken en de wedstrijd toch nog naar onze hand kunnen zetten. Geen grootse wedstrijd dus, maar uiteindelijk zakelijk over de streep getrokken.”

Uitblinker bij Hellas was doelman Storm Bolman, die met een stoppercentage van 52% veel indruk maakte. Hij heeft de zware taak om de geblesseerde, eerste doelman Caspar Hovingh te vervangen en deed dat opnieuw met overtuiging. ,,Heel mooi, dat Storm het zo goed oppakt. Anders hadden we misschien vier punten minder gehad de afgelopen weken”, aldus de collegiale reactie van Hovingh. ,,Het teambelang gaat uiteindelijk boven mijn ego.”

Hellas begon met 0-3 nog wel sterk, maar daarna verzuimde het de partij ‘dood’ te maken. De thuisclub kon daardoor bij de rust terugkomen tot 13-13. Na het wisselen had Hellas het bij 14-13 nog even lastig, maar liep vervolgens in een sterke periode weg naar 14-18. De dekking functioneerde toen optimaal, waardoor ook Bolman veel ballen kon stoppen.

Hellas Wijnproeverij!
HELLAS MAAKT INDRUK MET KNAPPE OVERWINNING OP HOUTEN