Hellas: jeugdopleiding brengen naar oude niveau

Den Haag – De Haagse handbalvereniging Hellas is de afgelopen maanden druk bezig geweest de jeugdopleiding te herijken. Neso Saponjic, Björn Budding en Hannie de Kok vormen het technisch hart dat moet proberen de jeugdopleiding op het hoogste niveau te krijgen. Bernadette van der Linden  is de drijvende kracht die vanuit het bestuur hard heeft gewerkt de jeugdopleiding met dit drietal te herstructureren.
Voorzitter Anneke van Zanen-Nieberg, die de zaken voortvarend aanpakt: ,,De trainersstaf is uitgebreid met leden van de selectieteams, de trainingsuren zijn opgevoerd en er is een duidelijk plan van aanpak opgesteld. We merkten dat de toevoer naar de selecties moeite heeft om direct het niveau te halen. Talent is er voldoende, maar ze moeten worden opgeleid voor het hoogste niveau.”
,,Aan de mannenkant is er de afgelopen jaren al meer geïnvesteerd en dat werpt zijn vruchten af. De mannen C zijn kampioen van Nederland en de B zijn vierde geworden. Die aanpak moeten we doorzetten. Bij de vrouwen was de heldere lijn wat afgezwakt, maar deze is herpakt en zal consequent worden doorgevoerd.”
,,De speelstijl van Hellas is door de jaren heen helder: snelheid, techniek en creativiteit. Daar houden we aan vast en meer trainingsarbeid moet leiden tot optimale resultaten. Neso Saponjic is verantwoordelijk voor de mannen, voormalig international Hannie de Kok voor de vrouwen en Björn Budding coördineert de zaken. Een ijzersterk trio met kennis van zaken en liefde voor het handbal. Wij als bestuur faciliteren en geven de ruimte . Bernadette van der Linden houdt de lijn met de jeugdcommissie in de gaten. We zijn op weg naar ons 90-jarig bestaan en willen dan een sprankelende jarige zijn.”
AD SPORT/PETER LOTMAN

Pinnen in de clubtent