Hellas klopte met 25-21 streekgenoot Feyenoord

HELLAS VOL WISSELENDE MOMENTEN

Hellas speelde volgens trainer/coach Richard Rijkens een wedstrijd van grote emoties, waarin zeer goede momenten werden afgewisseld met heel slechte.

,,We hadden ons voorgenomen om niet zoals in de eerste wedstrijd tegen Feyenoord met 6-1 achter te komen. Dus fel beginnen. Maar helaas begonnen we futloos en was het binnen zes minuten toch weer 1-6. Onze aanval toonde te weinig gif en overtuiging.”

Tien minuten voor de rust schakelde coach Rijkens over op mandekking op de Rotterdamse spelverdeler. Dat zorgde voor ontregeling van de Feyenoord-aanval, waardoor Hellas kon terugkomen tot 9-12.

Na het wisselen kwamen de Hagenaars op 15-15 en gingen vervolgens in één adem door naar 24-20. Het slotakkoord werd gevormd door een mooi ’vliegertje’, waarna met 25-21 de verdiende overwinning werd binnengehaald.

Rijkens verwoordde het fraai: ,,In de eerste helft verloor hetteam mijn respect, maar in de tweede helft hebben ze me enorm trots gemaakt met hun mentale weerbaarheid. Het voor elkaar willen knokken, was mooi om te zien.”

Kevin Pronk was met 13 doelpunten opnieuw flink op schot. Ook was hij in de tweede helft belangrijk om als leider van de ploeg voor de ommekeer te zorgen. Thierry van Zundert leverde zijn bijdrage met vijf treffers en Olivier Beltman met vier. Keeper Storm Bolman was op cruciale momenten een fikse sta-in-de-weg voor de Rotterdamse schutters.

HAAGSE PLOEGEN TEVREDEN: WINST WHC/HERCULES, NIPT VERLIES HELLAS
HELLAS NIET SCHERP GENOEG IN AFRONDING