HELLAS LAAT OVERWINNING IN SLOTFASE GLIPPEN

AD SPORT / Peter Lotman – Hellas verspeelde in Arnhem in de slotfase een punt: 26-26. Tien minuten voor tijd stond het team van coach Maarten Roestenburg nog met vier doelpunten voor. Met nog twintig seconden op de klok zelfs nog met één treffer. “Dat mag je dus niet meer weggeven”, constateerde Roestenburg terecht. “Dus voelt het als een verloren punt.”

Ondanks de teleurstelling was de Amsterdamse coach in Haagse dienst tóch lovend over zijn spelers. “Ik ben vooral trots op hun vechtlust en veerkracht. Wij hadden het spel van Arnhem goed geanalyseerd en daar konden wij ons zeker in de aanval goed tegen weren. Zij hebben een sterke dekking. 26 doelpunten maken, is dus prima. Maar 26 tegen is voor ons doen te veel. Arnhem speelt snel en heeft op alle plekken prima spelers. Wij waren op sommige momenten niet alert genoeg. Maar de manier waarop mijn team heeft gespeeld, zo zie ik het graag. Agressief én creatief.”

Hellas had vooral na de rust de partij onder controle en kwam met prima verzorgd handbal op een voorsprong van vier doelpunten. Roestenburg: “Maar wat er allemaal in die laatste tien minuten gebeurde, moet een aantal mensen nog maar eens evalueren”, oordeelde hij cryptisch. “Ik vond dat mijn spelers onvoldoende werden beschermd. Meer wil ik er niet over zeggen. Dan kan een verschil van vier doelpunten toch snel worden ingelopen. Arnhem vond zelf ook, dat ze niet mochten klagen en een punt hadden gewonnen. Dat zegt genoeg.”

Wessel Coster (acht doelpunten), Kevin Pronk (vijf) en Pim van Starrenburg (4) waren de beste schutters in de Haagse formatie.

Hellas speelt gelijk in Arnhem na matig begin

Haagse Topsport

DFS-Arnhem – Hellas Hellas begon niet helemaal wakker aan de wedstrijd, waardoor DFS-Arnhem snel op een voorsprong van 4-0 kwam. Hellas wist deze achterstand om te buigen door goed verdedigend werk. Ook de keeper, Caspar Hovingh, stond beter en pakte een aantal ballen. Tot de rust ging de wedstrijd gelijk op. De ruststand was 13-13. Na de rust startte DFS-Arnhem weer sterk en kwam al snel op 2 doelpunten voorsprong.

Ook deze achterstand trok Hellas weer recht. Na twintig minuten in de tweede helft stond Hellas op 4 doelpunten voorsprong. Het lukte de Hellenen niet om deze voorsprong vast te houden. Door een paar gemiste kansen en een twee minuten straf kreeg DFS-Arnhem de kans terug te komen.

Na een paar rommelige en spannende slotminuten eindigde de wedstrijd in een gelijkspel: 26-26.

Foto: JetFotografie – de gelijkmaker 26-26

Wedstrijden IMTO Benelux Hellas Heren 1
Clinic - zaterdag 18 september Foto's!