HELLAS LAAT TEGEN V&L UITGELEZEN KANS LIGGEN

Geleen – De handbalsters van Hellas hebben in de eredivisie een uitgelezen kans laten liggen om de koppositie verder te verstevigen. De ploeg van trainer/coach Fred Michielsen verloor onverwacht en onnodig in Geleen met 27-26 van laagvlieger V&L. Door het verlies van landskampioen Dalfsen bij VOC in Amsterdam had Hellas extra goede zaken kunnen doen.

Hellas miste spelbepaalster Talisa Groen vanwege persoonlijke omstandigheden. Desondanks beschikte de Haagse ploeg toch over een kwalitatief beter team dan de Limburgse opponent.

Het begin van Hellas was al niet goed. Opbouwster Lisanne van Vliet over de zwakke openingsfase: ,,We waren niet scherp genoeg en kwamen zelfs in de eerste helft op zeven, acht doelpunten achterstand. We maakten te veel fouten in de verdediging en in de aanval. Bovendien begonnen we met een nieuw, offensief dekkingssysteem en dat pakte jammer genoeg niet goed uit. Maar ook toen we terug vielen op onze vertrouwde 6:0 verdediging liep het niet lekker. We waren niet agressief genoeg.”

Hellas had de eerste drie wedstrijden van de competitie winnend afgesloten en prijkte daardoor ongeslagen bovenaan. Vorige week echter kregen de Haagse speelsters een ferme tik op de neus van Dalfsen in de strijd om de supercup.

,,En dat speelde toch ook nog wel door,” gaf Van Vliet als verklaring. ,,We zaten daarvoor in een goede flow en die werd door die nederlaag toch onderbroken. Die hakte er flink in. Maar dan nog hadden we van V&L moeten winnen. Door het verlies van Dalfsen tegen VOC is dit extra zuur.”

Na het wisselen herpakte Hellas zich enigszins zonder tot hoogstaand spel te komen. In de twintigste minuut kwam de Haagse ploeg bij 22-22 zelfs op gelijke hoogte met de thuisclub.

Van Vliet: ,,Maar het lukte niet om er over heen te gaan. V&L bleef knokken en wij maakten te veel afspeelfouten. Ballen verdwenen zomaar over de zijlijn. Bij 26-26 kregen wij nog goede kansen om te winnen, maar V&L maakte vlak voor tijd het winnende doelpunt. Eigenlijk was dat nog verdiend ook.”

Celine Michielsen (twaalf doelpunten) en Shantella Smid (zeven) waren op schot bij Hellas.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Spelregeltest en Dubbel op Hellas!!!
Jack van Straaten Stagiair bij Hellas!