HELLAS MAAKT RUIME ACHTERSTAND GOED EN WINT KNAP

Voor de Haagse mannenploegen in de eredivisie was het een succesvolle zaterdag. Hellas won knap de zware uitwedstrijd bij Opleidingsteam Volendam met 23-26. WHC/Hercules kreeg het Opleidingsteam van Aalsmeer op bezoek en sleepte er uiteindelijk nog een verdienstelijk 22-22 gelijkspel uit.

Het zag er voor Hellas aanvankelijk niet zo best uit. Coach Maarten Roestenburg begon met zijn jeugdige formatie en hield de routiniers aan de kant. Dat zorgde voor een 16-12 achterstand bij de rust en na het wisselen leek het bij 18-13 alleen maar erger te worden. Een aantal omzettingen in het team en de terugkeer van de ervaren jongens zorgden voor de ommekeer. Langzaam kropen de Hagenaars dichterbij en door doelpunten van Wessel Coster (3x), Pim van Starrenburg (2) en Ubbo Starrenburg was het halverwege de tweede helft toch weer gelijk: 19-19.

Daaruit putte Hellas de nodige moed via een beurtelings scoreverloop hielden de Hellenen stand tot 21-21. Een time-out van Roestenburg zorgde voor extra inspiratie. Ismail Fakhir met zijn derde treffer en de ontketende Wessel Coster (in totaal tien doelpunten) bezorgden hun team zelfs nog de niet verwachte, maar zeker verdiende 23-26 overwinning. Een belangrijke rol in die beslissende fase vervulde keeper Caspar Hovingh. Hij stopte voortreffelijk een serie gevaarlijke Volendamse schoten en zorgde er voor, dat zijn ploeg in aanvallend opzicht het karwei kon afmaken.

Coach Roestenburg complimenteerde zijn spelers: ,,Na wat omzettingen werden er minder technische fouten gemaakt en toen hebben ze zich prima terug geknokt. Vervolgens hebben ze in de slotfase de wedstrijd op slot gegooid. Vooral over die fase ben ik erg tevreden. Het is een goed teken, dat we nu met het doorwisselen ook resultaat hebben gepakt.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Foto: Jet Fotografie