Hellas wint bij Volendam 2

De heren van Hellas mochten zaterdagavond weer spelen in de oefencompetitie, ditmaal tegen het opleidingsteam van Volendam. Tot nu toe staat de competitie voor Hellas in het teken van veel zaken oefenen. Na het gelijke spel tegen WHC/Hercules waren de Hellenen er echter op gebrand om de eerste overwinning te pakken.

Hellas begon met een zeer jeugdig elftal wat het vertrouwen van Coach Roestenburg kreeg. Dit betaalde zich helaas niet direct uit want de Hellenen keken al snel tegen een 6-1 achterstand aan. Wegens het niet goed nakomen van afspraken in de dekking en te haastig afsluiten in de aanval moest er aan een inhaalrace worden begonnen.
Bij 10-7 werd er met een klassieke ijshockey wissel door gewisseld en kwamen de meer ervaren spelers het veld in. Dit kwam het spel ten goede en de achtervolging werd ingezet onder leiding van een sterke Wessel Coster. Dit konden de ervaren spelers echter niet volhouden waardoor beide teams de kleedkamer opzochten met een 16-12 ruststand.

De tweede helft koos Roestenburg ervoor om de ervaren spelers te laten beginnen en door gedisciplineerd te spelen kwamen de Hellenen langszij bij een stand van 19-19. Na enkele persoonlijke wisselingen stond er uiteindelijk een team met jeugdige en ervaren spelers die de wedstrijd controleerde. Wessel Coster mocht hierin nogmaals aanleggen vanaf de 7 meter en bracht zijn doelpunten totaal hiermee naar 8.

Volendam probeerde op het einde de Haagse dekking nog te verschalken door 7 aanvallers in het veld te brengen maar telkens stuitte zij weer op de sterk keepende Caspar Hovingh.

De wedstrijd eindigde met een stand van 23-26 waardoor Hellas haar eerste overwinning pakt in deze oefencompetitie.

Hellas coach Maarten Roestenburg over de wedstrijd. ‘Door met de jeugd te beginnen wou ik kijken hoe ze dit oppakte. Na een slordig begin konden ze aardig bijblijven. In de tweede helft heb ik met een mix van ervaring en jeugd gespeeld wat goed uitpakte. Uiteindelijk hebben wij de tweede helft gedisciplineerd gespeeld en terecht gewonnen. Leuk voor die gasten om ook eens twee fictieve punten mee naar huis te nemen”.

Redactie: Loek van Bergen en Henegouwen

Foto: Jet Fotografie