HELLAS REVANCHEERT ZICH

Hellas herstelde zich goed van de afstraffing van vorige week tegen Tachos. In eigen huis klopte het team van coach Maarten Roestenburg met 28-20 het in de eredivisie debuterende GHV uit Goirle. Routinier Loek van Bergen en Henegouwen en de jeugdige A-junior Twan Klompé waren de uitblinkers.

Roestenburg over de prestatie van zijn ploeg: ,,Wij hadden na de wedstrijd tegen Tachos wel wat goed te maken. De eerste helft tegen GHV verliep nog stroef, al creëerden wij wel genoeg kansen. Het probleem was alleen, dat we die niet verzilverden. Pas aan het einde van de eerste helft kwamen wij in ons ritme.”

De thuisclub trok die stijgende lijn door tot in de tweede helft en pakte een voorsprong van zes doelpunten. Door sterke acties van Olivier Beltman (3x), Pim van Starrenburg en Wessel Coster werd de marge van 14-14 uitgebouwd naar 19-14. Hellas drukte daarna flink door naar 27-17 en daarmee was het pleit beslecht.

Roestenburg tevreden: ,,De dekking stond in die fase goed en de kansen gingen er nu wel in. Het werd een harde wedstrijd, waarin jammer genoeg bepaalde overtredingen niet voldoende werden bestraft. Dit zorgde voor de nodige irritatie over en weer. Desondanks was het een goede en noodzakelijke overwinning. Een terecht antwoord op de zeperd van vorige week.”

Het jonge talent Twan Klompé kreeg van coach Roestenburg een compliment. ,,Een gedreven speler, die voor snelheid en dynamiek zorgde in het spel.”

Wessel Coster (7), Olivier Beltman (4), Loek van Bergen en Henegouwen (4), Twan Klompé (3), Thomas Beltman (3) en Kevin Hendriks (3) waren de meest opvallende doelpuntenmakers.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Foto: Jet Fotografie