Hellas scoort het best

WHC/HERCULES DE REVELATIE

HANDBALCLUBS KRIJGEN RAPPORTCIJFER

De handbalclubs in de regio gaan met winterreces. In samenspraak met de coaches maakt deze krant de balans op van de prestaties van de topploegen. Met een cijfer op het kerstrapport.

Peter Lotman

Den Haag

QUINTUS (mannen)  Cijfer 5

12de BENE-League

Jos Klepke: ,,De inpassing van nieuwe spelers verliep goed. Ze werden snel opgenomen in de groep en ook in het veld was er een klik. We moeten nog wél beter elkaars kwaliteiten leren benutten. Vorig seizoen hadden we een vaste groep waarmee we speelden. Nu hebben we ineens veel meer variatie. Dat is wennen. Aanvallend moet het scherper. Er is te veel balverlies en daardoor krijgen we te veel makkelijke tegendoelpunten. Het niveau van vorig jaar hebben we nog niet gehaald. Ook mentaal merk je dat het zwaar is na een derde seizoen met veel verliespartijen.”

QUINTUS (vrouwen)    Cijfer 8

2de eredivisie

René Zwinkels: ,,We kunnen niet meer dan tevreden zijn. De lat is dit seizoen hoog gelegd. Zowel binnen als buiten het team. De omgeving verwacht veel. Ook de speelsters hebben uitgesproken voor de prijzen te gaan. Als het nodig is, staat het team er ook. Er was één misser tegen VOC, maar verder is er volgens verwachting gepresteerd. Individueel moet het constanter worden. Nu staat er elke keer een andere speelster op. Als het collectief sterker wordt, gaat het niveau nog verder omhoog, waardoor er scherper gespeeld kan worden. Dat hebben we nodig in de Europa Cup.”

HELLAS (mannen)   Cijfer 9

2de  eredivisie

Hans van Dijk: ,,Grote winst is, dat de spelers nóg meer in zichzelf zijn gaan geloven. Ze stralen uit dat ze van iedereen kunnen winnen. Vorig seizoen lieten we onnodig punten liggen, maar we zijn nu verder in het proces. De kracht is de passie voor het spel en het plezier dat we hebben. Staf en team zijn een homogeen geheel. De selectie is goed in balans en het vertrouwen is groot. Doelstelling was de eerste twee, maar we gaan nu voor de titel en promotie. Het enige verbeterpunt is, dat we wedstrijden soms ruimer moeten winnen. Jammer van de laatste uitglijder tegen E&O.”

OPLEIDINGSTEAM QUINTUS (mannen)   Cijfer 7

10de eredivisie

Jack van Lier: ,,Het eerste seizoen eredivisie is zwaar, maar we zijn tevreden. Met al die nieuwelingen was het erg wennen. Als de puzzelstukjes op zijn plek vallen, bieden wij sterke tegenstand. Positief zijn de teamspirit en de vechtlust met elkaar. In de verdediging moeten we nog beter communiceren en de taken constanter uitvoeren. We kunnen met dit team nog verder doorgroeien. Het doel is de persoonlijke ontwikkeling van de spelers te verbeteren. En vooral plezier blijven houden met elkaar.”

WHC/HERCULES (mannen)   Cijfer 8

1ste  eerste divisie

Zsigmond Makay: ,,Het gaat tot nu toe fantastisch. Zo’n combinatieteam van twee clubs is altijd wennen, maar het gaat boven verwachting goed. Er is een goede mix van jong en oud. De ervaren spelers helpen de talenten optimaal. Het is een dynamisch en ambitieus team. Zonder te mekkeren trainen ze hard. De gedrevenheid is groot. Een ideale groep voor de trainer. Wij gaan voor het hoogste en willen dus kampioen worden en rechtstreeks promoveren naar de eredivisie. Met dit team moet dat lukken. Wij gaan na de winterstop op hetzelfde spoor door.”

Wedstrijden komend weekend
Donny Vink scoort 18 keer