HELLAS TE NERVEUS TIJDENS RENTREE OP HET HOOGSTE NIVEAU

Den Haag – De beide nieuwkomers in de eredivisie, Tachos en Hellas, stonden direct al op de eerste competitiedag in Waalwijk tegenover elkaar. De Hellenen raakten nogal wat spelers kwijt na de promotie, terwijl Tachos zich kon versterken. De 28-23 overwinning voor de Waalwijkers was om die reden niet verrassend.

Het technisch duo Budding/Saponjic kampte bovendien nog met blessures van Ubbo Starrenburg, Tom Visser, Jordy Langereis, Thierry van Zundert en Kevin Hendriks. Toch konden de Hagenaars aanvankelijk nog goed in het spoor blijven van Tachos. Door een aantal Haagse afspeelfouten kwam de thuisclub bij de rust op ruime voorsprong: 16-10.

Het herstel in de tweede helft van Hellas was knap. Coach Saponjic: ,,Op papier hadden we kunnen winnen ondanks de blessures. Maar de spanning was gewoon veel te groot. Dat zag je aan het nerveuze spel. We hadden in de rust de druk er een beetje afgehaald. Speel je eigen spelletje, hebben we gezegd. Dat hielp, want we kwamen terug tot 18-18. Maar dan zie je toch weer de paniek toeslaan. Het spel wordt te angstig. In plaats van voor het schot te gaan, volgt er een pass die verkeerd uitpakt. Tachos profiteerde daar goed van en speelde ons toch weer op vijf doelpunten verschil. Toen was de wedstrijd gespeeld.”

Jeffrey Zevenbergen speelde in de linkerhoek een prima wedstrijd met zes doelpunten uit evenzoveel kansen. Ook Daan Kulker was in de tweede helft weer als vanouds de aanjager van de Haagse ploeg. Bij Tachos ontving Arjan Stuiver, overgekomen van het Heulse Quintus, een directe rode kaart voor een harde actie op Kulker.

Bij Hellas waren naast Zevenbergen ook Wessel Coster (5x raak), Wessel Kuiper en Ricardo Holman (3) goed op schot.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Dames 3 en 4 gaan weer aan de slag!
HELLAS TOONT VEERKRACHT