Hellas terug van leerzame trip naar Japan

De A- en B-jeugd van Hellas is teruggekeerd uit Japan waar de teams onder leiding van coach Neso Saponjic hebben deelgenomen aan een internationaal toernooi met universiteiten en highschools uit China, Taiwan, Hongkong en het gastland.

Hellas was uitverkoren voor de negendaagse reis op basis van de uitstekende resultaten in Nederland, met onder meer diverse landstitels.

Saponjic enthousiast: ,,De spelers moesten alleen de ticket betalen. Alle overige kosten kwamen voor rekening van de organisatie. De groep bestond uit 20 personen, inclusief begeleiding. De jeugdspelers hebben vrijaf moeten vragen van school. De motivatie was heel groot. Dit maak je nooit meer mee.”

,,Een ongelofelijke ervaring voor die gasten, die ze meenemen in de competitie. Handbal van ongekend hoog niveau. Ook voor mij een openbaring. De sterkte van die teams heeft ons verbaasd. We hebben uiteraard veel verloren, maar daardoor ook ontzettend veel geleerd. Ook een paar wedstrijden gewonnen.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Wedstrijden komend weekend