HELLAS TREKT KEEPERSTALENT STORM BOLMAN AAN VAN OLIVEO

Hellas heeft zich kunnen versterken met het jeugdig keeperstalent Storm Bolman. De 19-jarige in Delft geboren doelman komt over van streekgenoot Oliveo uit Pijnacker. Hij ziet bij de befaamde keeperstrainer Bart Uijtdebroek volop mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen op eredivisieniveau.

Bolman begon op zijn negende jaar met handballen bij Oliveo. ,,Een vriend van mij speelde daar al en heeft mij daar mee naar toe genomen. In het begin heb ik ook in het veld gestaan, maar na een jaar had ik al door dat het keepen mij beter lag. Ik heb met mijn team zo’n vijf seizoenen in de jeugddivisie gespeeld.”

Uit die tijd kent Bolman ook hoekspeler Twan Klompé, die al eerder de overstap naar het Haagse Hellas maakte. ,,Ik had altijd al een goede connectie met Twan binnen de lijnen. Met zijn snelheid en de breaks die ik aangooide, scoorden we samen veel goals”, aldus Bolman die tot voor kort de lerarenopleiding geschiedenis volgde, maar binnenkort aan een nieuwe studie hoopt te beginnen.

GOED GEVOEL BIJ HELLAS

Zijn transfer naar Hellas was snel beklonken. ,,Ik ben gebeld door Bart Uijtdebroek of ik een keertje wilde meetrainen. Dat is ons allebei goed bevallen. Ik heb ook meegetraind met Feyenoord en daar een gesprek gehad. Maar mijn gevoel en de klik met Hellas is beter en dat gaf de doorslag. Bij Hellas speel ik weer samen met Twan Klompé en dat vind ik ook erg leuk.”

Ook de nieuwe trainer van Oliveo wilde Bolman graag behouden. ,,Maar om een stap hogerop te komen, vond ik dat ik niet langer moest wachten. Ik ga natuurlijk wel de mensen bij Oliveo missen, want daar spelen nog steeds al mijn vrienden”, laat Bolman weten, die zich samen met zijn HA1 team ook inzet voor het goede doel Swim to Fight Cancer Delft op 3 september, waarvoor zij sponsoren zoeken voor het onderzoek naar kanker.

Over zijn ambities op keepersgebied is Bolman ook duidelijk. ,,Ik wil beter worden en mijn techniek verder ontwikkelen. Dan hoop ik ooit nog in vertegenwoordigende teams te komen. Ik zit bij Hellas bij een topclub in Nederland en de toekomst zal laten zien of ik nog verdere stappen kan maken. Dat zou natuurlijk mooi zijn om nog verder hogerop te kunnen komen.”

EREDIVISIE FYSIEK ZWAARDER

Onder de vleugels van Bart Uijtdebroek, die al zo veel keepers naar de top heeft gebracht, kan Bolman zich zeker nog verder ontwikkelen. ,,Ik ben blij met deze versterking. Storm heeft het goede postuur voor een keeper; hij is groot, lenig en niet bang. Bovendien is hij bereid om hard te werken en nog veel te leren. Een leuke, rustige gast om mee te werken. Met de andere talentvolle keepers die wij al hebben, kunnen we voor de drie teams HS1, HS2 en HAJ over voldoende kwaliteit beschikken.”

De eredivisie zal voor Storm Bolman, na zijn wedstrijden bij Oliveo op eerste divisie niveau, al een stap hoger zijn. ,,Ik verwacht nog meer snelheid in het spel en het zal fysiek zwaarder zijn. Tijdens de wedstrijden die ik van Hellas heb gezien het afgelopen seizoen is me dat al opgevallen.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

TWAN KLOMPÉ VERHEUGT ZICH OP DUELS MET JONG ORANJE IN ISRAËL