Hellas wint van Feyenoord

HELLAS

Bij de Hagenaars gingen de gesprekken niet zozeer over de voorspelde overwinning, maar meer over het vertrek van topschutter Martijn Poot. Hij vertrekt aan het einde van het seizoen naar het Hubo Hasselt van coach Peter Portengen. Een mooie stap voor Poot, maar een flinke aderlating voor Hellas.

Het duel van zaterdag tegen Feyenoord kende geen problemen. Coach Joris Witjens: ,,We speelden een degelijke wedstrijd, maar waren erg slordig in de afronding. De eerste vijf schoten gingen tegen paal of lat en daardoor konden we moeilijk afstand nemen. Pas aan het einde van de eerste helft konden we een gat slaan van vijf doelpunten.”

Na het wisselen bouwde de thuisclub die marge uit naar twaalf verschil en leek het klaar. ,,Door te gehaast spel kon Feyenoord nog wat terugdoen, maar wij herpakten ons bijtijds”, aldus Witjens, ,,en konden zodoende het verschil bepalen op 33-21 zoals het hoorde.”

Storm Bolman keepte een uitstekende wedstrijd. De verdediging stond onder leiding van Wessel Coster als een huis. De broers Thierry van Zundert (in de rechterhoek) en Yannick (op de cirkel) waren de uitblinkers met hun gedreven en effectieve spel.

Opvallend was, dat de wedstrijd noodgedwongen werd gefloten door het gelegenheidskoppel Peter Bol en Ferry van de Beek. Uiteraard geen probleem voor voormalig toparbiter Bol en de nog steeds in de top fluitende Van de Beek. Klasse verloochent zich niet…

Hellas wint van Vrone Berdos
ZWARTE AVOND VOOR HAAGS/WESTLANDSE CLUBS IN EREDIVISIE