Hellas wint, wordt tweede in de eredivisie, en neemt afscheid

Het Haagse Hellas voldeed aan die voorwaarde door de competitie knap af te sluiten met de tweede plaats. Het bleef daarmee rivaal Quintus voor op onderling resultaat. In Kwintsheul won het team van coach Joris Witjens en thuis speelde het gelijk. Hellas won de laatste wedstrijd met 37-23 (al noteerden de scheidsrechters 35-22) van Arnhem en dat was voldoende voor die keurige tweede positie.

Coach Witjens tevreden: ,,Wij kijken terug op een geweldig leerzaam seizoen waarin veel spelers grote stappen hebben gezet in hun ontwikkeling. Het was vooraf nauwelijks voor te stellen, dat we het zo goed zouden doen in de top van de eredivisie. Geweldig dat het zo in elkaar heeft gepast.”

Hellas verloor eerder dit seizoen in Arnhem en wilde duidelijk revanche nemen. Vanaf de eerste minuut was een gemotiveerde thuisploeg dominant met snelle aanvallen, goede afrondingen, sterk collectief verdedigen met, opnieuw, een uitstekende keeper Storm Bolman daarachter. Bij de rust was het al 20-10 en kon Hellas na het wisselen met een serie hoogstandjes de competitie in stijl afsluiten.

Doelpunten: Martijn Poot (10), Wessel Coster (5), Ismael Fakhir (5), Yannick van Zundert (5), Thierry van Zundert (4), Twan Klompé (2), Thomas Beltman (2), Michael Pronk (1), Kevin Pronk (1), Pim van Starrenburg (1) en Storm Bolman (1).

Na afloop nam Hellas afscheid van Wessel Coster en Pim van Starrenburg, die na jarenlange trouwe dienst stoppen. Martijn Poot vertrekt naar het Belgische Hubo Hasselt van Peter Portengen en Twan Klompé is ingelijfd door bekerwinnaar Volendam. Kevin Hendriks moet vanwege blessures stoppen. Ook het driemanschap van de technische staf ondergaat een wijziging. Joris Witjens gaat door, maar Maura Visser en Björn Budding stoppen ermee. Ook werd alsnog formeel afscheid genomen van Loek van Bergen en Henegouwen en begeleider Ton Hofman, die eind vorig seizoen de club al verlieten.

Ook hebben we afscheid genomen van onze omroepers, Timon en Tinco. Zij hebben de afgelopen jaren de heren meermaals naar de overwinning én met zorg elke thuiswedstrijd een ‘man of the match’ verkozen. Mede door hun was elke thuiswedstrijd een feestje!

Witjens nogmaals: ,,Wij zullen volgend seizoen pas op de plaats moeten maken en weer terug naar binnen moeten kijken. De focus gaat op onze eigen jonge spelers en met die gasten gaan we weer opbouwen. Met tijd, samenwerking en enthousiasme komt dat zeker goed.”

Bekijk hier de foto’s van IMV Fotografie.

Kersentoernooi, doe jij ook mee?
KLOMPÉ IS DERDE NIEUWELING BIJ VOLENDAM