Jaarlijkse paddentrek is begonnen

De jaarlijkse paddentrek is begonnen, ook in Den Haag.
De padden, kikkers en salamanders ontwaken uit hun winterslaap en gaan op zoek naar sloten waarin zij gaan paren. Om daar te komen steken zij drukke wegen over, met als gevolg dat ze vaak worden doodgereden of getrapt.
Om dit te voorkomen heeft de Dierenbescherming in Den Haag diverse vrijwilligers klaarstaan die de amfibieën een handje zullen helpen om hen de weg over te zetten.

Op de Laan van Poot kan het erg druk zijn met auto’s, brommers, hardlopers en wandelaars.
Omdat Hellas zich precies bevindt op een “hot-spot” locatie, waar grote aantallen padden actief zijn, vragen we iedereen rekening te houden met de padden én de vrijwilligers die na zonsondergang helpen om padden over de Laan van Poot te zetten.
De vrijwilligers zijn te herkennen aan een reflecterend vest (en zaklamp).

De paddentrek duurt tot ca half april.
Lees in de onderstaande flyer alles over de paddentrek in Den Haag!

RIVM - Corona Virus
Weer puntverlies voor stroef Hellas