Jazzin’The Hague afgelast

Vandaag kregen we het slechte bericht dat door tegenvallende kaartverkoop het festival Jazzin’The Hague is afgelast. Jammer voor de organisatoren, maar ook jammer voor ons. We kunnen de centen ontzettend hard gebruiken.

Dus degenen die zich aangemeld hebben, kunnen tenminste nog hun agenda’s sschoonmaken op 1 en/of 2 juni. Wij bedanken iedereen die zich al aangemeld had voor de bereidwilligheid om voor Hellas deze klus te klaren en Martin en Desiree in het bijzonder voor al hun inspanningen.

Nieuwsbericht:

Den Haag, 16 mei 2012

Het festival Jazzin’ The Hague dat op 1 en 2 juni a.s. in het World Forum zou plaatsvinden, is afgelast. De zeer tegenvallende kaartverkoop heeft volgens de organisatie geleid tot een situatie waarin het onverantwoord is het festival door te laten gaan.

Jazzin’ The Hague werd in het afgelopen jaar ontwikkeld door A&A Concerts in samenwerking met vele enthousiaste Haagse partijen die de 36-jarige traditie van jazz in het World Forum wilden voortzetten na het vertrek van North Sea Jazz naar Rotterdam en het faillissement van The Hague Jazz in 2011. Ondanks de vele positieve berichten in de media over het initiatief, het sterke programma en de uitgebreide marketinginspanningen, is het niet gelukt om voldoende kaarten te verkopen op basis waarvan er een festival georganiseerd kan worden dat eer doet aan de geprogrammeerde artiesten en zou kunnen voldoen aan de verwachtingen die de consument van een dergelijk festival mag hebben.

Arwin Touw, woordvoerder namens de organisatie: “Met veel positieve energie, hebben we een fantastisch programma met nationale- en internationale artiesten in elkaar kunnen zetten en waren alle betrokkenen bij dit grote project enthousiast bezig om een onvergetelijke eerste editie van de grond te krijgen. Ook was er veel aandacht voor jong talent en waren Haagse partijen als het Koninklijk Conservatorium, Het Koorenhuis en Stichting Prospero nauw verbonden aan het festival. Met pijn in het hart moeten wij helaas constateren dat het publiek het massaal heeft laten afweten en dat de basis voor een jazzfestival in Den Haag blijkbaar is verdwenen.”

Door u gekochte kaarten kunnen worden geretourneerd tegen volledige vergoeding van de aanschafwaarde. De hiervoor te volgen procedure zal vanaf 16 mei 2012 18:00 op deze site bekend gemaakt worden.

Videoportret van Bart van Ravensbergen
EK-Pool!!