Joris, Björn en Maura stellen zich voor

Joris Witjens, Björn Budding en Maura Visser krijgen komend seizoen de technische leiding in handen voor de herenselectie . Eerder heeft Peter Lotman al een leuk artikel geschreven, nu stelt het drietal zich nader voor.

Joris Witjens (42) is een Helleen pur sang. Hij won met Hellas in 2008 de Nederlandse titel onder coach Portengen. Een historisch moment voor de Haagse club. Speelde nog een jaar als prof in Griekenland en kreeg een uitnodiging voor de nationale ploeg. Hij trainde de jeugd en diverse andere teams en nam het eerder dit jaar tijdelijk over na het vertrek van Roestenburg.

Björn Budding (44) groeide op bij Hellas en maakte midden jaren negentig de overstap naar topclub Aalsmeer waarmee hij landskampioen werd als speler en was daar ook nog trainer. Hij keerde terug naar Hellas en heeft daar al eerder de mannen getraind samen met Neso Saponjic. Als razendsnelle hoekspeler haalde hij het Nederlands team.

Maura Visser (36) behoorde tot de tophandbalsters van Nederland en maakte furore in het Nederlands team tijdens EK’s en WK’s, in de Deense en Duitse competitie en won landstitels, bekers, supercups, Champions League.

ALV - woensdag 6 juli
Hellas 95 jaar - Grieks Diner!