Kabouterhandbal bij Hellas

Iedere maandagavond is er bij handbalvereniging Hellas handbal voor de allerkleinsten; kabouterhandbal. Kinderen leren hier spelenderwijs omgaan met de bal. Tijdens de trainingen doen wij onder andere tikspelletjes en leren de kinderen gooien/ vangen met de bal.
Wat is handbal?

Handbal is een snelle, spectaculaire sport waarin heel veel gebeurt. Een handbalteam bestaat uit zeven spelers; zes veldspelers en één keeper. Het veld is kleiner dan bij bijvoorbeeld voetbal en bestaat uit twee helften met aan weerszijden een doel. Het doel is afgeschermd door een halve cirkel waar alleen de keeper mag komen. De bedoeling van het spel is om meer doelpunten te scoren dan de tegenstander.

Kabouterhandbal:

WIE: kinderen van 4-6 jaar

WAAR: bij handbalvereniging Hellas*

WANNEER: maandagavond 17.30-18.30 uur

* de trainingen vinden plaats in de sporthal van de HALO, aan de Laan van Poot 363. Loop het sportpark op, 1e deur aan de rechterkant.

Handbalvereniging Hellas

Hellas is op 15 maart 1927 opgericht en is de oudste en grootste handbalvereniging van Den Haag. Tijdens het seizoen worden er ook activiteiten voor de jeugd georganiseerd, zoals een trainingskamp en een voorjaarskamp.
Voor wie kennis wil maken met kabouterhandbal: vanaf januari mogen jullie 3x gratis een proeftraining volgen om te kijken of jullie handbal leuk vinden. De eerste training in het nieuwe jaar zal op maandag 5 januari 2015 zijn. Bij het willen volgen van een proeftraining of voor eventuele vragen, graag mailen met elinehakkert@planet.nl.

Groeten, Eline Hakkert

elinehakkert@planet.nl

Met HandbalMasterz en spelregelbewijs naar een veiliger sportklimaat!
Vandalisme aan de Laan van Poot