Keeper Nick de Knegt van Hellas naar Quintus

Kwintsheul – Koornneef/Quintus heeft opnieuw een belangrijke versterking uit de regio binnengehaald. De Heulse club is er in geslaagd de 22-jarige talentrijke handbaldoelman Nick de Knegt van stadgenoot Hellas aan zich te binden.

De Heulse club had aanvankelijk ingezet op de beide broers, maar de twee jaar jongere René de Knegt heeft besloten vooralsnog bij Hellas te blijven.

Nick de Knegt: ,,Wij zijn beiden ambitieus en groot gemaakt bij Hellas door de keeperstrainers Bart Uijtdebroek en Arold Holman, maar samen onder de lat kan nu eenmaal niet. Daarom kies ik voor een nieuw avontuur in de Bene-League. Quintus geeft me die kans en die grijp ik met beide handen aan.”

Coach René Zwinkels: ,,Een prima versterking voor onze groep. Het gesprek met die twee broers was heel positief. Ik ben blij dat Nick heeft besloten naar ons toe te komen. Een voortreffelijke keeper en een prettige persoonlijkheid.”

De Knegt is de tweede aanwinst voor Quintus, dat eerder al Marc de Vreede van het Haagse Hercules aantrok.

AD/HAAGSCHE COURANT/PETER LOTMAN

Even vragen aan: Talisa Groen, handbalster