KEEPER QUINCY KOMPIER (HELLAS):  ‘AMBITIES SLUITEN PERFECT OP ELKAAR AAN’

KEEPER QUINCY KOMPIER (HELLAS): ‘AMBITIES SLUITEN PERFECT OP ELKAAR AAN’

Hellas heeft zich in de Haagse regio tamelijk rustig gehouden op de transfermarkt. Een belangrijke wijziging was de komst van trainer/coach Maarten Roestenburg die de vertrokken Fernando Nunes opvolgde. In zijn kielzog kwam keeper Quincy Kompier mee naar Den Haag om Rob Goudriaan te vervangen, die naar Volendam verkaste. We vroegen Kompier naar zijn eerste ervaringen bij Hellas.

De 27-jarige doelman is woonachtig in Zwanenburg, zo’n vijf minuten van Amsterdam. Hij is werkzaam bij Lyreco als Accountmanager New Business en studeert daarnaast nog HBO Commerciële Economie.  Hij vertelt met enthousiasme over de start bij de club aan de Laan van Poot.

,,We hebben inmiddels een paar trainingen gehad voor het nieuwe seizoen. Het bevalt heel goed. Van het eerste team kende ik al een paar jongens, dus dat voelt direct vertrouwd. Vooral nu in de voorbereiding probeer ik zeker drie keer in de week aanwezig te zijn. Dat valt ook nog te combineren, omdat het op het werk momenteel rustiger is. Tijdens het seizoen zelf kan het voorkomen, dat het ook wel eens twee keer is. Dat hebben we besproken en is in principe geen probleem.”

Kompier heeft al lekker getraind onder de beide keeperstrainers Bart Uijtdebroek en Arold Holman, laat hij weten. ,,Ik kan zowel met Bart als met Arold goed overweg. Ze beschikken over veel gevarieerde oefenstof. Ze willen allebei het maximale uit je potentie halen en dat is alleen maar goed voor mij. Ik ben naar Hellas gekomen om ook het maximale uit mezelf te halen. Die ambities sluiten dus perfect op elkaar aan. Ik merk nu al, dat ik hier veel van ze kan leren.”

HARD TRAINEN

Chicharito of de Poema van Zwanenburg zijn prachtige bijnamen waarmee Kompier bij zijn vrienden bekend staat. Hij is geen vreemde voor oefenmeester Maarten Roestenburg. Hij begon op zijn tiende jaar met handballen bij Aristos in Amsterdam. Toen de club degradeerde, maakte hij een uitstapje naar Tachos in Waalwijk om daarna weer terug te keren bij Aristos. ,,Maarten ken ik al sinds ik een pupil ben. Zowel binnen als buiten het veld. We kennen elkaar heel goed en weten wat we van elkaar kunnen verwachten. Ik ben dus heel blij met Maarten als coach en trainer. We hebben nog geen oefenwedstrijden gespeeld, maar die staan wel op de planning. Eerst nog maar wat meer trainen, want momenteel lijkt het nog nergens op bij mij…, haha.”

Kompier kijkt uit naar een sterk seizoen. ,,Ik heb er het volste vertrouwen in, dat we er met deze selectie een mooi jaar van kunnen maken. Dat is ook de reden, dat ik voor Hellas heb gekozen. We hebben een heel stabiele basis die al een geruime tijd samenspeelt. Daarachter loopt ook nog eens veel talent rond bij de club. De combinatie oud en jong verloopt, voor zover ik het zie, heel goed. En dat zal in de loop van het seizoen zeker nog beter worden.”

VEEL GOEDE KEEPERS

Het is de doelman opgevallen, dat er nogal wat keepers rondlopen bij Hellas. ,,Het keepersgilde van Hellas is vrij groot. Als iedereen fit is, hebben we volgens mij zes goede keepers. Hierbij reken ik dan ook de A-junioren, die tegen de selectie aanhikken. Het is nog niet te zeggen wie er straks de twee keepers voor heren 1 gaan worden. Iedereen zal moeten strijden voor zijn plaats. En dat is ook goed. Ik geloof natuurlijk wel in mezelf. Als ik de strijd, werklust en passie lever van de afgelopen seizoenen ga ik er wel vanuit dat ik bij het eerste team zit. Ik ga er in elk geval keihard voor werken. En dan kunnen we er met deze sterke groep een succesvol seizoen van maken.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

COACHES EREDIVISIE GEVEN PROGNOSE VOOR TOP-5
Spelletjesdag voor de jeugd! Doe jij ook mee?