Keeperstrainer Bart Uijtdebroek Lid van Verdienste Hellas

AD Sport Peter Lotman

Bart Uijtdebroek (48) is benoemd tot Lid van Verdienste van Hellas. De keeperstrainer van de eredivisieclub is een fenomeen op het gebied van het opleiden van topkeepers. Een compleet team kan worden samengesteld van doelverdedigers in binnen- en buitenland die door Uijtdebroek zijn gevormd. Bart Ravensbergen, uitkomend in de Bundesliga, maar ook René en Nick de Knegt, Michel Pronk, Stefan Stapper, Maikel Takken, Jasmina Jankovic, Sanne Leenders, Bettina Spaans, Mirjam van Boles en tegenwoordig Caspar Hovingh en Storm Bolman werden door hem naar grote hoogte gestuwd. Hij staat vooral bekend om zijn directe aanpak zonder gezeur. ,,Hij drijft je tot het uiterste, maar daar word je alleen maar beter van”, viel er vaak te beluisteren. Zijn motto is: ,,Als de wil er is, het geloof én het plezier, komt de rest vanzelf. Ik geef 110%, dus ik vraag ook 110%.”

Uijtdebroek was in het verleden zelf ook een prima doelman bij Hellas, maar moest al jong stoppen vanwege een zware knieblessure. Daarna heeft hij zich toegelegd op het opleiden en begeleiden van talentrijke keepers.

Foto’s: Jet Fotografie

'Ik zou Hellas niet kunnen missen, het is mijn leven'
HELLAS TOONT ENORME VEERKRACHT IN TWEEDE HELFT EN WINT