Knappe winst Hellas

Hellas behaalde een prima 38-33 overwinning op het Opleidingsteam Bevo. Een zege die pas in de tweede helft definitief gestalte kreeg. Het begin was namelijk stroef van de Hagenaars en te mat in de verdediging. Daardoor konden de Limburgers te makkelijk tot scoren komen. Ook was de omschakeling van Hellas te weinig effectief.

In de rust heeft coach Richard Rijkens de instructies aan zijn manschappen meegegeven om de aanvalskracht van Bevo te beteugelen én hoe Hellas zelf aanvallend beter tot scoren kon komen. Rijkens tevreden: ,,Die opdrachten hebben ze na de rust voortreffelijk uitgevoerd.”

De thuisclub nam in de dekking meer als collectief het initiatief waardoor Bevo in de eerste tien minuten na de rust maar tweemaal kon scoren en Hellas acht keer.

Rijkens: ,,Tegen het einde konden wij nog wat mooie combinaties uitproberen, maar ook de gemakzucht in de afronding nam toen toe.”

Vanuit een sterke dekking en de goede snelle omschakeling speelde Hellas met collectief aanvalsspel zich naar de overwinning. Rijkens: ,,Dat was erg mooi om naar te kijken en vanuit alle posities hebben wij goed gescoord.”

Doelpunten: Kevin Pronk (8), Joey van Dalen (8), Thierry van Zundert (7), Thomas Beltman (6), Olivier Beltman (3), Vito Kloots (3), Yannick van Zundert (2) en Dave Uijtdewillegen (1).  P

KERSTRAPPORT 2023/2024 EREDIVISIE DEN HAAG/WESTLAND
Hellas blijft overeind na leegloop!