Knappe winst koelbloedig Hellas

Arnhem – Een ongekend spannende slotfase leverde de handballers van AJ Sports/Hellas een knappe 29-30 overwinning op bij de ongeslagen koploper DFS Arnhem. Door dit resultaat doen de mannen van coach Hans van Dijk volop mee in de strijd om de twee bovenste plaatsen in de eredivisie die recht geven op het spelen voor een plek in de BENE-League.

DFS Arnhem, het voormalige Swift, nam bij 29-29 met nog twaalf seconden een time-out en probeerde na de hervatting een ‘vliegertje ’te spelen. De alerte Thierry van Zundert onderschepte echter knap de bal en speelde vervolgens snel de bal op Loek van Bergen en Henegouwen. Hij lanceerde daarna subtiel de wegsprintende Troy Oranje in de break en die schoot met nog twee seconden op de klok koelbloedig de winnende treffer binnen.

Grote vreugde in het Haagse kamp, omdat het sterke Arnhem in eigen huis was bedwongen. De club die vorig seizoen op de valreep tegen Quintus de promotie naar de BENE-League misliep. Aanvoerder Van Bergen en Henegouwen: ,,Wij zijn uiteraard ontzettend blij met deze overwinning. Het was echt een teamprestatie waar we zestig minuten keihard voor hebben gewerkt. Een echte uitblinker was er niet, maar dit is een resultaat dat we echt met z’n allen hebben binnengesleept. Daar zijn we enorm trots op.”

Doelpunten Hellas: Ubbo Starrenburg (6), Troy Oranje (5), Pim van Starrenburg (5), Loek van Bergen en Henegouwen (4), Wessel Coster (4), Donny Vink (3), Robin Nagtegaal (2) en Thierry van Zundert.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Op 11 en 12 oktober bekerwedstrijden voor dames 2 en dames 1