Krachtproef Hellas voor plaats in de Beneleague

Den Haag – De handballers van Hellas kunnen terugkijken op een prima seizoen in de eredivisie. De tweede plek geeft recht op het spelen van play-off wedstrijden voor een plaats in de BENE-League. Zaterdag is het eerste duel met Hurry-Up in het Drentse Zwartemeer.

De Hagenaars stonden samen met Houten lang aan kop in de hoogste landelijke divisie. De ploeg uit Utrecht werd kampioen en promoveerde rechtstreeks naar de grensoverschrijdende competitie. Hellas krijgt een tweede kans tegen de op één na slechtste Nederlandse ploeg uit de BL. Het Westlandse Quintus degradeerde rechtstreeks.

Loek van Bergen en Henegouwen, aanvoerder van de Hellenen, realiseert zich dat het een loodzware opgaven wordt om Hurry-Up te kloppen. ,,Wij zijn ons bewust van het krachtsverschil tussen eredivisie en BENE-League. Toch gaan wij onbevangen aan de best-of-three beginnen en zien dan wel waar het schip strandt. Niets is onmogelijk. Dat is ook in het handbal al vaker gebleken.”

TOETJE

,,Deze wedstrijden zien wij als een lekker toetje aan het einde van een goed seizoen. Hopelijk wordt het een mooie afsluiting. We spelen deze wedstrijden in de huidige samenstelling, dus mét de spelers die ons gaan verlaten. We willen met elkaar genieten van deze laatste wedstrijden.”

Beide duels beginnen om 20.00 uur. Zaterdag dus in Zwartemeer en de return in Den Haag is op 6 april.

Pepijn Michielsen, Donny Vink (beiden Aalsmeer), Robin Nagtegaal (Volendam), Paul Vis (Quintus) en coach Hans van Dijk (Volendam) vertrekken na de play-offs bij Hellas.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Bereiken Bene-league wordt lastig verhaal voor Hellas