Bereiken Bene-league wordt lastig verhaal voor Hellas

Zwartemeer – Nog niet alles is verloren, maar het wordt voor de handballers van Hellas een zware opgave de BENE-League te bereiken. Het team van coach Hans van Dijk verloor in Zwartemeer de eerste play-off wedstrijd van Hurry-Up met 32-24.

Dat het lastig zou worden voor de Hellenen stond bij voorbaat vast. De Drentse club is weliswaar de op één na slechtste Nederlandse ploeg uit de BENE-League, maar het verschil met de nummer twee van de eredivisie, Hellas, is toch groot. Van Dijk, die naar topclub Volendam vertrekt, realistisch: Wij hebben een solide partij gespeeld en veel strijd getoond. Voor ons gevoel hebben we er alles aan gedaan. Maar dan zie je toch, dat Hurry-Up te sterk is. Onze fouten werden vakkundig afgestraft. Terechte overwinning van Hurry-Up, maar wij houden er een goed gevoel aan over.”

De eerste tien minuten moesten de Hagenaars nog op gang komen. Ze keken snel tegen een achterstand aan en het lukte niet die nog te repareren. Het werd ook de wedstrijd van de twee keepers. Bij Hellas blonk Paul Vis uit met een serie goede reddingen. Bij de thuisclub stond Zoetermeerder René de Knegt tussen de palen. Hij kwam eerder uit voor Hellas en wilde laten zien waarom hij een mooie transfer heeft verdiend naar landskampioen Aalsmeer.

TEAMPRESTATIE

Vis: ,,We waren op sommige momenten niet scherp genoeg. Dat kostte ons onnodige tegendoelpunten. Verder ging het lekker, ook het keepen. Een goede teamprestatie.” En De Knegt: ,,Wij hadden de wedstrijd steeds onder controle. De tweede helft gaven we Hellas wat meer ruimte en gingen wij doorwisselen. We zijn niet in gevaar geweest, al speelde Hellas een goede partij.”

Aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen kijkt al uit naar de thuiswedstrijd op 6 april. ,,We zijn niet weggespeeld en kunnen met opgeheven hoofd naar huis. Het wordt nog een leuk potje bij ons. We rekenen op veel support. Zeker omdat het voor een paar jongens de laatste thuiswedstrijd is met de Hellaskomeet op de borst.”

Pepijn Michielsen was met zes doelpunten de beste schutter. Donny Vink was terug na zijn blessure en scoorde viermaal.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Wedstrijden komend weekend