MAARTEN ROESTENBURG NIEUWE TRAINER/COACH HELLAS

AD SPORT / Peter Lotman – Maarten Roestenburg is komend seizoen de nieuwe trainer/coach van Hellas. De geboren Amsterdammer volgt bij de Haagse eredivisieclub de plotseling vertrokken Fernando Nunes op. Roestenburg (41 jaar) was de afgelopen drie seizoenen oefenmeester bij zijn oude club Aristos.

Van 2010-2014 was Roestenburg, die in het dagelijks leven personal trainer is in Amsterdam, ook al actief bij Aristos. Daarna was hij tweeënhalf jaar werkzaam bij het Haagse Hercules. Hij nam daar destijds het stokje over van Menno de Klerk, die met de stadgenoot van Hellas was gepromoveerd naar de eredivisie.

Roestenburg handbalde in de jeugd op het hoogste niveau, speelde bij Volendam, trainde verder onder meer De Blinkert en is in bezit van het HT4 oefenmeesterdiploma.

Gedreven

Hellas had vorig jaar al het oog laten vallen op Roestenburg voordat het in zee ging met de Portugees Fernando Nunes. Vanwege privé-redenen heeft hij toen bedankt voor de eer. Dit keer was Hellas dus wél succesvol en haalde met Roestenburg een gedreven en ambitieuze trainer/coach in huis. Iemand die nooit met meel in de mond praat en altijd duidelijk laat weten hoe hij ergens over denkt.

Voormalig topspeler Léon van Schie, die bij de Haagse club de functie van manager handbalzaken vervult, heeft met zijn collega’s van de Sectie Topsport de tijd genomen om een adequate vervanger te vinden voor Nunes.

Van Schie: “Daar zijn we dus in geslaagd. Wij zijn blij, dat Maarten nu wél bereid is gevonden in te stappen. We hebben met hem een trainer/coach kunnen binnenhalen die past bij het profiel dat wij samen met de spelersraad hebben opgesteld. Fanatiek en toch ook oog voor het menselijke aspect. Hij kan helpen de toekomstplannen die wij met de herenselectie hebben te realiseren. We gaan vier keer per week baltraining doen en tweemaal kracht. Ook komt er de mogelijkheid om voor de training op de club een maaltijd te gebruiken. Verder gaan we door met het inpassen van de talentvolle jeugd. Maarten is daar ook groot voorstander van. Een perfecte match dus.”

Aantrekkelijk

Maarten Roestenburg had een paar andere aanbiedingen op zak, maar koos voor Hellas: “Wij waren er vorig jaar eigenlijk al uitgekomen. Helaas moest ik toen nee zeggen. Nu schikt het wél. Het beleid van de club en het spelersmateriaal trekken mij aan. Bovendien is het leuk weer in de regio Den Haag te werken.

Aankomend seizoen zal voor iedereen heel apart worden. We weten nog niet wanneer we weer volop kunnen trainen en hoe de nieuwe, grote competitie gaat verlopen. De top-6 moet voor Hellas haalbaar zijn, maar er zijn veel sterke ploegen. Het gaat erom spannen. In elk geval veel derby’s en andere mooie wedstrijden. Hellas behoort bij de beste acht ploegen van Nederland. Dat is voor mij een aantrekkelijke basis voor een goede samenwerking.”

Hellas bouwt aan de toekomst