MARTIJN POOT VERTREKT UIT BELGIÉ EN KEERT TERUG BIJ HELLAS

Hellas heeft nu al een grote slag geslagen op de transfermarkt. Topschutter Martijn Poot (24) keert komend seizoen terug in Den Haag bij zijn oude liefde Hellas. Poot was één seizoen actief in België bij BENE-Leagueclub HUBO Hasselt.

Trainer/coach Peter Portengen vertrekt daar en de nieuwe technische leiding slaat een andere weg in. Reden voor Poot om zijn heil ergens anders te zoeken. De keuze voor zijn voormalige club Hellas, waar hij destijds in goede harmonie vertrok, was snel gemaakt.

Poot enthousiast: ,,Hellas is de plek waar ik me thuis heb gevoeld en waar ik altijd met mijn vrienden kon lachen en bovendien goed handbal kon spelen.”

Overigens denkt Martijn Poot óók met plezier terug aan zijn jaartje bij HUBO. ,,Een super leuke groep, waar ik veel heb geleerd van vooral Bartosz Konitz en Nuno Carvalhais. Ik heb daar veel nieuwe vrienden gemaakt en ik ga die gasten dan ook zeker missen.”

VEEL DOELPUNTEN

Poot, die destijds bij Hellas in de eredivisie wekelijks goed was voor een aanzienlijke doelpuntenproductie, kijkt uit naar de hernieuwde samenwerking met de Hellas-boys en met trainer/coach Richard Rijkens.

De oefenmeester van de Haagse club is op zijn beurt verheugd over de komst van de veel scorende opbouwer en sterke verdediger.

,,Een aanwinst, die we goed kunnen gebruiken in ons team met jonge spelers die wij aan het ontwikkelen zijn. Zowel aanvallend als verdedigend van grote waarde.”

Martijn Poot kan zaterdag niet komen kijken naar zijn broer Niels, die met BEVO in de bekerfinale staat in Almere tegen Aalsmeer.

,,Nee, helaas niet. Wij gaan met een grote groep van hier bij de dames van HUBO kijken in de bekerfinale tegen St.Truiden en daarna de finale bij de heren tussen Eupen en Visé.Ook leuk.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

HELLAS VERDIENT MEER