MICHAEL PRONK EN RENS HULSPAS UITBLINKERS BIJ STERK HELLAS

Hellas speelde aanvankelijk een moeizame eerste helft tegen Opleidingsteam Bevo. De Hagenaars waren te afwachtend en namen te weinig initiatief volgens coach Joris Witjens. Met de rust in zicht scoorde doelman Caspar Hovingh de 18-16, waarna Hellas in de tweede helft verder afstand nam tot de 34-28 overwinning.

Witjens: ,,Het tweede half uur ging het verdedigend ook veel beter. Meer initiatief en veel onderbreken van de aanval van Bevo. Aanvallend lieten we mooie combinaties zien, heel doelgericht. In die fase hebben we Bevo onze wil opgelegd.”

Tweede keeper Rens Hulspas kwam na vijf minuten in de tweede helft in het doel om een strafworp te stoppen. Dat deed hij voortreffelijk, waarna hij in het doel mocht blijven staan. Hij keepte verder een uitstekende wedstrijd met een serie puike reddingen. Michael Pronk werd uitgeroepen tot Man-of-the-Match. Hij was zowel aanvallend (zes doelpunten) als verdedigend in prima vorm.

Broer Kevin Pronk maakte na drie maanden blessureleed weer zijn rentree in de hoofdmacht en deed dat zeer verdienstelijk. Opvallend was verder de tijdelijke terugkeer van de linkshandige Ubbo Starrenburg, die bereid was zijn voormalige ploeggenoten weer even uit de brand te helpen. Voormalig trainer/coach van het eerste team Björn Budding is aan de technische staf toegevoegd en gaat Joris Witjens verder dit seizoen assisteren.

Doelpunten Hellas: Michael Pronk (6), Ismail Fakhir (5), Antón Rodriguéz (5), Loek van Bergen en Henegouwen (4), Yannick van Zundert (4), Twan Klompé (3), Thomas Beltman (2), Vito Kloots (2), Ubbo Starrenburg (1), Thierry van Zundert (1) en keeper Caspar Hovingh (1).

AD SPORT/PETER LOTMAN

HV Hellas - Paasstollen actie!
GEHAVEND HELLAS HOUDT LANG STAND, MAAR VERLIEST ALSNOG