MICHELLE FAVRE OP DREEF BIJ HELLAS TEGEN STERK VENLO

Den Haag – De handbalsters van Hellas moesten tot op de bodem gaan tegen het stugge Handbal Venlo. Na de 14-11 ruststand bleef de ploeg van coach Fred Michielsen bij 26-25 op de valreep aan de goede kant van de score.

De openingsfase was met 0-3 voor de goed spelende Limburgse ploeg van trainer/coach William Gommans. Hellas was gewaarschuwd, want vorige week nog won Handbal Venlo thuis knap van het bepaald niet zwakke Quintus.

Na een kwartier herstelde de thuisclub de zaken enigszins: 7-5. De 14-11 voorsprong bij de rust, mede dankzij het sterke keepsterwerk van Withley van der Poll, was op dat moment verdiend.

Venlo bleek na het wisselen over een uitstekende instelling te beschikken. De ploeg bleef knokken en zag dat via 16-16 beloond met een 16-18 voorsprong. Bij 20-20, na een kwartier, leek het uiteindelijk op een gelijkspel uit te draaien. Maar Hellas kwam met een aantal goede aanvalsacties op 25-22.

,,Dat was het moment,” vond coach Fred Michielsen na afloop terecht, ,,dat we de partij op slot hadden moeten gooien. We hadden Venlo te pakken, maar door een aantal onbezonnen acties leden we balverlies. Dat bracht Venlo terug in de wedstrijd.”

Met nog drie minuten op de klok werd het 25-25 door scherpe schoten van Harma van Kreij en Inske Kuik.

Geruime tijd golfde het spel vervolgens op en neer zonder dat de ploegen tot scoren kwamen. In de slotfase schoot Angelique van Duijvenbode, naar later bleek, de winnende treffer binnen. Venlo kwam nog in balbezit, maar slaagde er niet in de op dat moment verdiende gelijkmaker binnen te schieten. Omdat ook Hellas niet meer scoorde, bleek de treffer van Van Duijvenbode goud waard.

Vreugde in het kamp van Hellas en uiteraard teleurstelling bij coach Gommans en zijn vrouwen. Zij hadden alles gegeven, maar kwamen op de valreep een treffer tekort. Bij Hellas maakte de jeugdige Michelle Favre indruk met zes fraaie doelpunten. Keepster Withley van der Poll eiste een hoofdrol op door op beslissende momenten een aantal belangrijke stops te verrichten.

Doelpunten Hellas: Michelle Favre (6), Talisa Groen (5), Lisette Moelker (4), Shantella Smid (4), Angelique van Duijvenbode (4) en Denise Maquelin (3).

Scheidsrechters: De arbiters Marco Remmerswaal en Andre Hommen floten een prima wedstrijd. Zij zaten overal bovenop, maar lieten doorgaan waar dat kon. Hadden oog voor de details zonder pietluttig te worden. Stabiel gefloten.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

QUINTUS EEN MAATJE TE GROOT
Karin, Lucia en Karin bedankt!!