Mijn ambitie is ooit een marathon te lopen

OP DE ‘MAN’ AF  PAULIEN BARENDRECHT

Naam: Paulien Barendrecht.

Geboren: 28 juli 1994.

Woonplaats: Den Haag.

Sport: Handbal.

Studie: Tweedejaars HALO student. Hiervoor heb ik een BSc Psychologie gedaan in Leiden.

Relatie: Geen.

Familie die handbalt:  Mijn moeder Marian en mijn vader Maarten hebben allebei bij Hellas in het eerste team gehandbald. Mijn vader speelt nu nog in heren 3, met de voormalige vedetten van Hellas. Mijn oudste zus Marlies handbalt bij MGA Fivers in Wenen.

Clubs: Vanaf de jeugd bij Hellas en sinds dit seizoen bij Quintus.

Positie in team: Opbouw.

Successen: Tweede in de B-jeugd op het NK; bekerfinalist met Hellasin 2014. Het winnen van de Supercup met Quintus in augustus van dit jaar.

Mooiste moment: Dat moet nog komen…

Dieptepunt: Twee keer degraderen met Hellas. Dat was verschrikkelijk.

Beste trainer: Ik zou hier een heel lijstje neer kunnen zetten. Ik geef zelf al een paar jaar training bij de jeugd en heb het geluk (gehad) om met veel goede trainers samen te werken. Zowel als speelster als in het zelf training geven leer ik daar onwijs veel van.

Favoriete handballer: Andrea Kobetic (Siofok KC) en Katarina Bulatovic (Buducnost). Prachtige vrouwen met een beestachtig schot.

Ambitie: Kampioen worden in de Eredivisie. Ook wil ik ooit een marathon lopen.

Bijgeloof:  Heb ik niet; gewoon hard je best doen en dan komt de rest vanzelf.

Hobby’s:  Lekker eten, wat drinken met vrienden, op bezoek bij mijn zussen in Duitsland en Oostenrijk.

Tv-programma/Film/Serie: Elementary, New Girl, How I Met Your Mother.

Auto: Ik rijd in de oude Toyota van mijn opa.

Favoriete eten/drinken: Oreo.

Sterke eigenschappen:  Ik ben een harde werker en een echte teamplayer.

Verbeterpunten:  Ik moet fysiek sterker worden en soms zou het wat makkelijker zijn wat minder perfectionistisch te zijn.

Nieuws dat je bezighoudt: De Champions League handbal volg ik en verder de ontwikkelingen bij mijn oude club Hellas.

Belangrijk binnenkort: Mijn zussen wonen allebei in het buitenland en komen eind december een week naar Nederland. Daar heb ik heel veel zin in.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Hellas ongeslagen winterkampioen