ONDANKS INTERESSE BLIJFT RAVENSBERGEN HELLAS TROUW

Den Haag  – De hoop van de andere eredivisieclubs in de regio, dat Hellas zou leeglopen na de degradatie kunnen ze laten varen. De jeugdige selectie van trainer/coach Nico Stet blijft volledig in tact. Zelfs topkeeper Bart Ravensbergen blijft de Haagse club trouw, ondanks diverse aanbiedingen.

De 19-jarige Ravensbergen blonk wekelijks uit bij Hellas ondanks de zware partijen in de kelder van de eredivisie. Ook bij Jong Oranje maakte het jeugdig talent veel indruk op bondscoach Joop Fiege. Geen wonder dat de andere topclubs interesse hadden voor de gedreven doelman. Maar Ravensbergen, oorspronkelijk afkomstig van HVV’70 uit Voorschoten, is niet ingegaan op de lucratieve aanbiedingen van de concurrenten.

,,Ik heb het naar mijn zin bij Hellas,” zegt Ravensbergen die in het laatste jaar van het vwo zit. ,, Een fijne club met een goede aanpak. Ik heb vertrouwen in de capaciteiten van dit team. Dat we het niet gered hebben, komt door het gebrek aan ervaring. We hebben veel talent en daarmee kunnen we nog verder doorgroeien de komende jaren. Het is jammer dat we volgend seizoen weer vanuit de eerste divisie moeten beginnen. Maar we gaan proberen direct weer terug te keren.”

Ravensbergen is niet bang zijn plek in Oranje te verliezen. De bondscoaches verwachten dat spelers van de nationale ploeg uitkomen voor een eredivisieclub. ,,Daar hebben ze nog niks over gezegd. Ik kies voor Hellas, omdat ik daar veel leer van de keeperstrainers Bart Uijtdebroek en Arold Holman. Ik keep het beste bij een club waar ik me op mijn gemak voel en dat is Hellas.”

Coach Nico Stet van Hellas is blij dat hij blijft. ,,Bart is een geweldige keeper. Heeft een sterk seizoen gekeept. Bovendien is het een fijne gast om mee te werken. We hebben hem hard nodig in de ploeg van volgend seizoen.”

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

‘HET IS GENOEG GEWEEST’