‘Ons cluppie heeft steun hard nodig’

Wil Budding-Van den Bosch is er ook dit jaar in geslaagd de sponsorloop bij Hellas te laten doorgaan. Met een speciale gast: Anneke van Zanen-Nieberg, voorzitter van NOC*NSF en voormalig preses van de Haagse handbalvereniging.

Waarom die opoffering?
Van Zanen-Nieberg: ,,Ik vind het initiatief super. Alle inkomsten voor de club zijn weggevallen en op deze manier halen we een aardig bedrag op. Ons cluppie heeft die ondersteuning hard nodig. Ook is het goed voor leden dat er aan de Laan van Poot wat gebeurt.”

Hoeveel rondjes lopen jullie?
,,Wij lopen een half uur en de enige regel is dat je achter Wil moet finishen. Met een grote groep is het gebruikelijk dat we met z’n allen achter haar de finishlijn passeren. Op een normale dag halen we tien rondjes, maar de kou heeft ons iets vertraagd en daarom zijn het er maar negen geworden.”

Wat levert het op?
,,De sponsorloop bestaat zo’n vijf jaar en gemiddeld wordt er rond de 2500 euro opgehaald. Dat is een welkome bijdrage voor de clubkas. Er zijn geen recettes van de wedstrijden en geen barinkomsten, dus dit geld is hard nodig.”

Waarom ben jij de enige ‘meeloper’?
,,Normaal lopen we met veel Hellenen, jong en oud. In verband met corona hebben we moeten besluiten om met zijn tweeën te lopen. We wilden de traditie voortzetten. Wil heeft mij aangewezen als opvolgster om deze loop tot in lengte van jaren in stand te houden.”

AD – Peter Lotman

HERSTELDE MAARTEN ROESTENBURG TERUG ALS TRAINER BIJ HELLAS
Wil Budding sponsorloop in de sneeuw!