Overlijdensbericht – Joop van der Water

Wij ontvingen het trieste nieuws dat ons erelid, oud voorzitter Joop van der Water op 9 juni jl. is overleden. Joop was een prachtig mens; altijd optimistisch en positief, maar ook professioneel en zakelijk. Onder voorzitterschap van Joop is onze lang gekoesterde droom – een eigen sporthal – daadwerkelijk gerealiseerd. Bekwaam wist hij alle neuzen dezelfde kant op te krijgen voor een goed ontwerp, de financiering te regelen en partijen te binden om de hal vol bezet te krijgen (oa HALO/Gemeente, Die Haghe, Haag Atletiek, CWP-badminton).

Joop was ook de voorzitter die nadrukkelijk het belang van evenwicht in een vereniging onderkende. Niet iedereen speelde in het eerste, dus er moest aandacht zijn voor iedereen in de vereniging en natuurlijk naast handballen ook andere activiteiten georganiseerd worden, zoals autorally’s, kersentoernooi, kampen etc. Met alle vrijwilligers regelde hij dat. Sportief was het een goede periode. In de tijd van het voorzitterschap van Joop handbalde de dames (bijna) jaarlijks om het landkampioenschap en de heren in de (middenmoot van de) 1e divisie. Hij besefte dat de balans tussen dames en heren goed moest zijn om de vereniging krachtiger te maken. Door een goed evenwicht konden zij elkaar versterken en elkaar stimuleren tot nog betere prestaties. Niet erg als de een misschien even wat lager speelt dan de ander, dat komt met de juiste spirit vanzelf goed. En de geschiedenis leert dat Joop daarin gelijk heeft gekregen. Voor zijn grote verdiensten om Hellas klaar te maken voor een mooie toekomst is Joop erelid van Hellas geworden.

Joop was overigens zelf keeper toen er nog 11-handbal gespeeld werd. Zijn kinderen, Bas en Marlies, volgden zijn voetsporen en gingen ook handballen. Hij was groot supporter van hen. Hij en zijn vrouw, Helen, bezochten veel van hun wedstrijden. Inmiddels zijn de kinderen uitgevlogen, spelen niet meer bij Hellas, maar hebben nog wel de herinneringen aan een onbezonnen jeugd aan de Laan van Poot.

Wij wensen Helen, Bas en Marlies en de hele familie sterkte om dit grote verlies een plek te geven.

DERBY OVERSCHADUWD DOOR HOOFDBLESSURE THOMAS BELTMAN
Stralend de zomer in!