PEPIJN MICHIELSEN (HELLAS): ‘TEGEN HARO ALTIJD EXTRA BELADEN’

Den Haag – De handballers van Hellas spelen zaterdag (aanvang 21.00 uur, Laan van Poot, Den Haag) in de eredivisie de belangrijke wedstrijd tegen het Rotterdamse HARO. Winst is noodzakelijk om uit de onderste regionen weg te blijven. Voor het jeugdig talent Pepijn Michielsen van Hellas, afkomstig van HARO,  is de partij extra beladen.

Heeft deze wedstrijd een extra betekenis?

Pepijn Michielsen: ,,Tegen HARO spelen is voor mij altijd speciaal. Er zitten nog steeds goede vrienden van mij bij die club. Ik heb er vanaf de jeugd gespeeld en die jongens zijn toch een soort familie van me. Een paar jongens zijn net als ik vetrokken bij HARO, maar ik heb toch nog wekelijks contact met ze en ook met de teammanager Annette Zwik, die zo veel voor de ploeg doet.”

Wat verwacht je morgen van deze partij?

,,Het gaat erg lastig worden. HARO heeft een team dat goed kan handballen. Het verbaast mij dan ook dat ze nog geen punten hebben gepakt. Ze hebben wel pech gehad met blessures, dus als ze weer completer zijn, zullen ze de punten nog wel gaan halen. Zeker in hun thuiswedstrijden.”

Hoe liggen zaterdag de kansen voor jullie thuis?

,,Op dit moment hebben wij een beter team. Als wij er met z’n allen voor vechten en de volle zestig minuten van elke positie dreigend kunnen zijn, moeten we die twee punten bij ons kunnen houden. Dat is ook belangrijk als we niet verder naar beneden willen zakken. De dames spelen voor ons ook thuis, dus het wordt een mooie avond met zo’n dubbelprogramma. Een vierpunten avond voor Hellas, verwacht ik.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

NEGEN TREFFERS JOLANDA BOKS