PLEZIER IS TERUG BIJ HELLAS

ANGELIQUE VAN DUIJVENBODE BIJNA VEILIG MET HAAGSE CLUB

Den Haag – De handbalsters van Hellas kunnen zich zaterdag definitief veilig spelen in de eredivisie. Na de overwinning op Kwiek in Raalte moet de ploeg van interimtrainer Nico Stet voor eigen publiek het karwei afmaken. De pas 19-jarige Angelique van Duijvenbode, één van de sterkhouders, blikt terug en kijkt vooruit aan de hand van een aantal trefwoorden.

MISLUKT SEIZOEN

Van Duijvenbode: ,,Dat kan je wel zeggen. We dachten vooraf bij de top vier te zullen eindigen. In elk geval in de kampioenspoule. Dat we tegen degradatie zouden moeten spelen, had niemand verwacht. Onze ploeg is daar ook eigenlijk te goed voor. Maar het ging totaal mis. Het is nog steeds een raadsel waarom dat gebeurde. Het was voor ons ook wennen, want het was nieuw voor ons om dit soort vechtwedstrijden te spelen. Een goede leerschool dus.”

NICO STET

,,Hij heeft ons het vertrouwen terug gegeven. Precies op tijd is hij benoemd. Hij kon ons nog net op het goede spoor krijgen. We kregen er weer plezier in. Trainen werd leuk, we knokten in de wedstrijden, de klik kwam terug. We hadden er weer zin in. Zaterdag in Raalte dacht ik nog na afloop: hè, wat jammer dat de wedstrijd afgelopen is. Dat is een goed teken.”

JORIS WITJENS

,,Onze nieuwe coach. Zijn we heel blij mee. Ik ken Joris al vanaf de A- en de B-jeugd bij Hellas en van het Talentencentrum. Heb dus al jaren onder hem getraind. Goede trainer, gevarieerde oefenstof en heel bevlogen als coach langs de kant. We hebben nu al zin in volgend seizoen. Dan hebben we heel wat goed te maken.”

TOPVORM

,,Het gaat de laatste weken inderdaad wel lekker. Ik heb veel minder last van allerlei pijntjes. Ik heb gesukkeld met mijn rug en schouder. Pas geleden had ik nog een gekneusde rib na een oefenwedstrijd. Maar ik heb met spelen nergens last van. Het schieten gaat goed en ook de strafworpen vliegen er allemaal in. En daar train ik niet eens speciaal op. Ook dat heeft te maken met zelfvertrouwen. Ik sta bij Nico Stet weer op mijn favoriete middenopbouwplaats. Ik voel me daar happy.”

AMBITIES

,,Ik ben ooit al heel jong via mijn overbuurmeisje Dewi van ‘t Oostende bij Hellas gekomen. Heb het er ontzettend naar mijn zin. Voorlopig ga ik dan ook niet weg. Ik heb ook kort op de Handbal Academie gezeten, maar dat was niks voor mij. Veel te veel regeltjes. Ik hou toch van wat meer vrijheid. Ik studeer Allround Styling aan de Artemis Academy in Rotterdam en dat bevalt me uitstekend. Ook mijn vriend Wessel Kuiper handbalt bij Hellas. Allemaal redenen om niet weg te gaan. Als er ooit nog iets op mijn handbalpad komt, dan zie ik wel verder.”

GELOPEN RACE

,,We staan er goed voor na de overwinning in Raalte. Maar het is altijd gevaarlijk om te denken, dat we er al zijn. Daar waarschuwt de trainer ook voor. We zullen toch echt moeten knokken om weer te winnen. Dat kunnen we nu ook. We willen er een mooie wedstrijd van maken voor onze supporters. Die zijn ons blijven steunen, ook helemaal in Raalte. Ik hoop dat we met een overwinning en goed handbal iets terug kunnen doen.”

AD HAAGSCHE COURANT/PETER LOTMAN

HELLAS HANDHAAFT ZICH