Regioclubs op rapport

KAMPIOENEN WHC/HERCULES EN TALENTENTEAM QUINTUS SCOREN HOOG

De handbalcompetitie in deze regio zit erop. In samenspraak met de coaches maken we de balans op van de prestaties van de topploegen. Wat ging goed en wat kon beter. Met een cijfer op het eindrapport.

QUINTUS (VROUWEN)   8

Winst Supercup en nationale beker, verliezend finalist landstitel.

René Zwinkels: ,,De verwachtingen waren hoog gespannen, vooral bij de buitenwacht. Wij werden wel ‘eventjes’ kampioen. Dat zorgde voor grote druk. Die landstitel lukte niet, maar toch hebben we een goed seizoen gedraaid. De Supercup gewonnen, de beker, halve finale Europa Cup gehaald en finale om de landstitel. Vooral in de EC hebben we sterk gespeeld tegen Reykjavik, Málaga en Pogon. Tevredenheid overheerst ondanks de oplopende spanningen tegen het einde van de competitie.”

QUINTUS (MANNEN)    5

Degradatie uit de BENE-League

Rob Vis: ,,Handhaven was doelstelling, maar dat is helaas niet gelukt. Ik ben pas na de winsterstop ingestapt, maar zag vaak een collectief falen in eerste helft van de competitie. De nieuwe doelstelling na de winterstop om het plezier terug te krijgen, is gelukt. Het niveau werd ook beter. We hebben laten zien, dat we kunnen handballen op BENE-League niveau. De groep is gegroeid, maar het was te laat om erin te blijven.”

HELLAS (MANNEN)   8.5

Tweede eredivisie, gestrand in play-offs BENE-League

Hans van Dijk: ,,Het was een fantastisch jaar waarin wij met meer punten dan vorig seizoen op een verdiende tweede plaats zijn geëindigd. Met zelfs nog een derde wedstrijd in de play-offs BENE-League. Het team is knap met de ups en downs omgegaan. Ze streden met elkaar door dik en dun. Een groot compliment. Ik neem supertrots afscheid van een stel toppers.”

WHC/HERCULES (MANNEN)    9

Promotie naar de eredivisie

Zsigmond Makay: ,,Een prachtig seizoen met promotie naar de eredivisie als beloning. Mooier kon niet. Tegen alle verwachtingen in kampioen geworden in het eerste jaar van de samenwerking. Zeer tevreden en trots op die gasten. De onderlinge samenwerking tussen de ervaren spelers en de talenten van de twee teams was super. Zonder te mekkeren trainden ze hard en speelden met gedrevenheid.”

OPLEIDINGSTEAM QUINTUS (MANNEN)  7.5

Degradatie uit eredivisie

Jack van Lier: ,,We zijn op eigen kracht in de eredivisie gebleven, maar moesten een stap terug doen vanwege de degradatie van het eerste. Dat was jammer, want we hadden meer verdiend. We hebben goede wedstrijden gespeeld, boven ons kunnen gepresteerd. Als team én als individu hebben we ons ontwikkeld. Ik kijk als coach met tevredenheid terug op de strijdlust van de mannen.”

OPLEIDINGSTEAM QUINTUS (VROUWEN)  9

Kampioen eerste divisie

Lennart Klinkspoor: ,,Met een hardwerkende groep kampioen geworden. Was nog nooit gebeurd. We kunnen helaas niet promoveren. We hebben sterke wedstrijden gespeeld en veel veerkracht getoond, bijvoorbeeld thuis tegen Volendam, toen we vijf doelpunten achter stonden en toch wonnen. De teamgeest was perfect. Daarmee hebben we wedstrijden beslist. Qua inzet en beleving een (h)echt team.”

DIOS (MANNEN)   6

Nacompetitie eredivisie

Wesley Stet: ,,Het was een turbulent seizoen. De trainer en de club gingen halverwege uit elkaar. Daarna hebben we met de selectie onderling het seizoen afgemaakt. We hebben toch nog een periodetitel gepakt voor de nacompetitie. Het is niet gelukt om te promoveren, omdat we geen geweldig spel hebben laten zien. Wél is positief, dat de moraal hoog is gebleven in de groep.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Laan van Poot moeilijk bereikbaar op 21-23 juni ivm Marathon !
Trainer Neso Saponjic: 'ik kom altijd weer sterker terug'.