SLECHTE AFWERKING HELLAS

Den Haag – De handballers van Hellas leden een kostbare nederlaag in de degradatiepoule tegen Swift Arnhem. Na de 9-9 ruststand verloor de ploeg van het technisch duo Budding/Saponjic met 18-23 en blijft daardoor op de laatste plaats van de eredivisie.

Het begin was met een 4-0 voorsprong nog hoopvol. Daarna ging het steeds moeizamer bij de Hellenen. Swift kroop langzaam dichterbij en kwam vlak voor de rust zelfs op gelijke hoogte.

Na het wisselen hetzelfde spelbeeld. Hellas schoot met mooie doelpunten van Starrenburg, Zevenbergen en Hendriks bij 12-9 sterk uit de startblokken, maar zakte daarna helemaal in.

Bij 13-13 drukten de Arnhemmers door naar 14-19 en was de partij gespeeld. Hellas speelde met veel druk op de vijandelijke verdediging, maar de afwerking liet te wensen over. Vooral ook de vele overtalsituaties bleven onbenut.

Opnieuw was Wessel Coster zowel aanvallend (vijfmaal raak) als verdedigend de beste Helleen. Maikel Takken keepte een sterke partij. Bij Swift was Thies Berendsen met acht treffers prima op schot.

De scheidsrechters Marko Bakema en Albert Smit hadden het lastige duel volledig onder controle. Dankzij hun overtuigende leiding bleef het belangrijke treffen binnen de perken.

Stand na drie wedstrijden (incl. bonuspunten): Quintus 10, Tachos 6, Swift 4 en Hellas 2 punten.

AD/HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Van de Voorzitter