Van de Voorzitter

Er zijn van die weken dat je nergens tijd voor hebt, maar soms moet je even tijd vrijmaken om een aantal zaken met iedereen te delen. Nu is zo’n moment. Dat u al even geen Van de Voorzitter heeft gezien, betekent niet dat er niet hard gewerkt wordt achter de schermen.

Iedereen heeft inmiddels kunnen zien dat de BSO ons clubgebouw heeft verlaten. Met lede ogen zien we hen gaan, omdat zij niet alleen gezelligheid gebracht hebben maar ook een belangrijke bron van inkomsten voor de club. Nu dit wegvalt, is er keihard gewerkt om de EK Politiehandbal dames in ieder geval binnen te halen dit jaar. En zowaar dit is gelukt. Onder leiding van Henk Tramper en René Peters zetten vele vrijwilligers zich deze week in om samen met het NHV en de Politie Sportbond het een mooi evenement te maken.

Daarnaast zijn we druk bezig met een traject om Buurthuis van de Toekomst te worden. Dat betekent dat we een maatschappelijk verantwoord verhaal moeten schrijven (en uitvoeren) en dat we daarvoor de clubtent kunnen verbouwen met de hulp van een gedeeltelijke financiering door de Gemeente. Dit is een uitdagend traject, waarbij nog steeds alle hulp welkom is.

Verder wordt er door de jeugdcommissie toegewerkt naar een sponsordag aan het einde van het seizoen. Ook hiermee  krijgen we een financiële impuls. Michiel Gielen werkt daarbij hard aan het binnenhalen van sponsoren. Via alle social media genereert hij aandacht voor onze vaste en goede groep van sponsoren. Wij hebben onze sponsoren natuurlijk keihard nodig om (minimaal) op het niveau waarop we nu acteren, te blijven.

De afgelopen week heeft u via allerlei media kunnen vernemen dat Fred Michielsen, Bas Agterberg en Dion Sillen zijn vertrokken bij de damesselectie. Nico Stet heeft de honneurs overgenomen en zal daarbij worden ondersteund door Henk Baggerman, Hans Bal en Neso Saponjic. Ik ga ervan uit dat iedere Helleen de komende thuiswedstrijden gewoon op de tribune zit om de dames naar de overwinningen te schreeuwen, want ze kunnen dat ruggensteuntje nu echt goed gebruiken!!

En dat geldt ook voor de heren. De heren vechten voor wat ze waard zijn tegen zware tegenstanders. Laten we er gewoon als een blok achter gaan staan, dat geeft ook de mannen extra kracht!!

Ik ga het hier even bij laten. Komende week zal ik weer een moment pakken, want er valt nog veel meer te vertellen:

• Beneliga aan mannenkant en de consequentie voor onze Heren
  • De dames die a.s. donderdag (13 maart) in de beker thuis tegen Venlo spelen
  • Het voorjaarskamp dat er weer aankomt
  • Het Duitse avontuur waar de D-mannen hun kunsten gaan vertonen (heeft u al bijgedragen?)
  • De vloer in de hal die komende zomer weer vernieuwd wordt (toplaag)
  • En nog veel meer….

Wordt vervolgd, maar als u al eerder vragen heeft…dan moet u die gewoon stellen.

Anneke van Zanen-Nieberg

DE OPTIES VAN JORIS WITJENS