Speelster van de week: Williënne

Hoe oud ben je?
22 jaar

Foto: Jet van Bergen en Henegouwen

Vanaf welke leeftijd handbal je al bij Hellas?
Rond mijn 14e

Waarom ben je gaan handballen?
Mijn oom heeft altijd heel veel tijd in de handbalvereniging in Katwijk gestoken, maar er waren helaas geen jeugdteams meer. Mijn oom is toen aan leukemie overleden en het ging steeds slechter met de vereniging. Ik ben toen via schoolhandbal in aanraking gekomen met andere meiden die handbal ook erg leuk vonden en toen is er weer een meisjesteam opgericht.

Bij welke vereniging(en) heb je nog meer gehandbald?
Ik ben begonnen bij Rijnsoever toen ik bij de Haagse selectie aan het meetrainen was heeft Erik van der Wel gevraagd of ik voor Hellas wilde komen spelen en sindsdien zit ik al bij Hellas.

Op welke positie speel je het liefst?
In het doel

Wat is je favoriete sport buiten handbal?
Hockey en schaatsen om naar te kijken

Wie vind je de beste sport(st)er aller tijden?
Ik heb geen favoriet. Ik vind alle prestaties van topsporters knap.

Wat is jouw algemeen of persoonlijk sporthoogtepunt?
Nederlands kampioen worden met Haagse selectie was erg leuk om mee te maken, maar de buitenlandse toernooien met de A jeugd van Hellas heb ik als leukst ervaren.
Zo zijn we in 2007 naar de Dronninglund cup gegaan in Denemarken en in 2008 hebben we de Torrellano cup in Spanje gespeeld.

Wat doe je in het dagelijks leven?
Ik heb in juli mijn studie SPH afgerond en ben nu op zoek naar een leuke en uitdagende  baan, het liefste in de jeugdzorg. Verder werk ik als bijbaantjes in de horeca en in een verzorgingstehuis.

Heb je broers of zussen? Zo ja, handballen die ook en waar?
Ja, ik heb één oudere zus en die handbalt bij Rijnsoever.

Wat is je grootste kwaliteit?
Jeetje wat een lastige vraag. Ik denk zelf dat mijn grootste kwaliteit is om in teamverband te spelen. Ik vind het fijn om op mijn teamgenoten te kunnen terugvallen, maar ook om hen weer te sturen en aan te moedigen.

Wat is je lievelingseten?
Pasta en spinazie

Wil je verder nog iets over jezelf vertellen?
Ik zou voor nu niet zo snel weten wat, maar als iemand iets meer van mij wil weten zou ik dit graag vertellen!

Activiteiten komend weekend
Komende zondag Den Haag Marathon