TALENTEN QUINTUS VERNEDEREN HELLAS IN BEKERWEDSTRIJD

Kwintsheul – Het opleidingsteam van Quintus heeft in het handbalbekertoernooi voor een geweldige verrassing gezorgd door eredivisieclub Hellas met 23-19 uit te schakelen. Het was de zoveelste deceptie voor de Hagenaars, die in de competitie ook al weinig indruk kunnen maken.

De formatie van het technisch duo Budding/Saponjic staat in de eredivisie troosteloos onderaan met nul punten uit acht wedstrijden. Het beloftenteam van Quintuscoach Henri Reijgersberg is in de eerste divisie een subtopper. Van dat klassenverschil was gisteravond niets te merken. De Westlanders stegen boven zichzelf uit en bluften de Hellenen op alle fronten af.

De start was nog voor Hellas bij 0-3, 3-7 en 5-8, maar daarna ging het al snel mis. Met Ard Vollebregt weer als aanjager zette de thuisclub de achtervolging in. Dat resulteerde door knappe doelpunten van Rick van Ravesteijn en Stef van Kester in de  verrassende 9-9 ruststand.

Na het wisselen gooide Quintus zelfs nog meer olie op het vuur. Hellas raakte geïrriteerd en daardoor werd het spel onverzorgder. Alleen Wessel Coster hield het overzicht en kon zich onderscheiden met zijn gedreven spel.

Na treffers van Alex Koop en Bennie Heijker dreigde er bij 16-12 voor Hellas al een vernedering. Toen Ard Vollebregt voor 19-13 zorgde, was met nog tien minuten op de klok Hellas knock-out geslagen.

Vooral ook door het sterke keeperswerk van Lars Hemmes bleef Quintus verder eenvoudig op de been. En dat terwijl de grote talenten Tim Bottinga, Mitchell Verbraeken en Niels van Lier, die regelmatig voor de hoofdmacht uitkomen, niet eens van de partij waren. Spijtig was het uitvallen van Collin de Vette met een neusblessure.

Via 21-15 en 23-17 kon Hellas alleen via uitblinker Coster met drie doelpunten nog iets terugdoen. Hij was samen met Westlander Ard Vollebregt goed voor de meeste treffers. Beide schutters scoorden zeven keer.

AD HAAGSCHE/WESTLANDSE COURANT/Peter Lotman

HELLAS MOET WONDEN LIKKEN