TALISA GROEN VAN HELLAS NAAR VOC

Den Haag – De vrouwenselectie van Hellas heeft na de degradatie uit de eredivisie opnieuw een forse klap moeten incasseren. Spelbepaalster Talisa Groen heeft besloten over te stappen naar het Amsterdamse Succes/VOC.

Na keepster Sanne Leenders en opbouwster Lisanne van Vliet (beiden gestopt) een grote aderlating voor coach Joris Witjens van de Haagse handbalvereniging.

De 25-jarige Groen: ,,Het was geen makkelijke beslissing. Hellas is mijn club. Ik heb er vanaf de jeugd gespeeld en veel geleerd. Ik wil prijzen pakken en dat lukt niet in de eerste divisie. Bij VOC kan ik op het hoogste niveau handballen. Zij spelen ook dit seizoen om de landstitel. Een unieke kans die ik niet kan laten schieten.”

Groen, die ook door andere topclubs werd begeerd, krijgt bij VOC te maken met trainer/coach Alex Curescu die de overstapte maakte van Quintus.

Curescu: ,,Een geweldige aanwinst. Uiteraard ben ik daar erg blij mee. Talisa is een topspeelster met veel snelheid, creativiteit en schotkracht. Iedere coach wil zo’n speelster graag in zijn team hebben.”

AD HAAGSCHE COURANT/PETER LOTMAN

TWEE BEGELEID(st)ERS GEZOCHT VOOR DAMES 1 en 2