TE WEINIG TEGENSTAND VOOR HAAGSE HANDBALLERS

HELLAS MET SPEELS GEMAK

Den Haag – Het is te hopen dat de handballers van Hellas aan het einde van dit seizoen promoveren naar de eredivisie. De 30-14 overwinning op Achilles toonde opnieuw aan, dat de tegenstand voor de Hellenen veel te gering is. Het gevolg is ongeïnspireerd spel en, wat nóg erger is, mokkende toeschouwers die ontevreden de sporthal verlaten.

Aanvankelijk probeerde de thuisclub er nog wat van te maken. Met vlotte aanvalscombinaties overspeelde Hellas de ploeterende opponent tot aan 16-5 volledig. Harde schoten in de kruising van linkshander Ubbo Starrenburg. Prachtige doelpunten vanaf de cirkel van Samir Benghanem, die fraai werd aangespeeld door Daan Kulker of Wessel Coster. Verwoestende schoten van Stefan Coster, die zelfs na een harde charge de bal vervolgens feilloos uit woede in de kruising liet verdwijnen.

Het waren allemaal acties die het aankijken meer dan waard waren. Maar ook trainer/coach Nico Stet realiseerde zich, dat de weerstand van het matige Achilles geen maatstaf was. ,,Het was allemaal heel pover. Ja, ook van onze kant. Vooral de tweede helft ging er te veel mis. Het ging te makkelijk en dan verslapt de concentratie. Begrijpelijk, maar ik wil dat er uithalen.”

En dan te bedenken, dat de oefenmeester met de geblesseerde Wessel Kuiper, Semmy Boekee, Stanley Santos en Kevin Kersten nog een kwartet basisspelers op de tribune had zitten. De nonchalance aan Haagse zijde tekende zich tegen het einde van de eerste helft al af. Achilles kon drie keer scoren binnen even zoveel minuten en dat mocht de verdediging van Hellas zich aanrekenen.

Ook na het wisselsignaal van de prima leidende arbiters Weijmans en Wolbertus probeerden de Hellenen het publiek te vermaken, maar dat lukte slechts sporadisch. Er zaten, net als in het eerste half uur, mooie combinaties tussen die over vier schijven liepen. Samir Benghanem, die in de top van de eredivisie niet zou misstaan, was aan de cirkel herhaaldelijk ongrijpbaar na knap aanspelen door opbouwer Loek van Bergen en Henegouwen.

Voor coach Stet was de ongelijke strijd een goede aanleiding een aantal jeugdige talenten van het grotere werk te laten proeven. Jack van Straaten en Jassine Ghaleb uit de talentrijke jeugdopleiding kregen hun kans en lieten een goede indruk achter. In het tweede half uur was al snel duidelijk dat Achilles geen potten kon breken. Hellas hoefde het gaspedaal niet volledig in te trappen om moeiteloos overeind te blijven.

De ontspannen houding van de lachende doelman Stefan Stapper en de dolletjes rond de wisselbank benadrukten nog eens het gemak waarmee Hellas de uiteindelijke 30-14 overwinning binnenhaalde. Maar zelfs de fanatieke toeschouwers zullen zich de volgende keer nog wel even afvragen of zij de gang naar de Laan van Poot opnieuw zullen maken voor dergelijke emotieloze partijtjes.

Doelpunten Hellas: Samir Benghanem (6), Stefan Coster (5), Daan Kulker (5), Ubbo Starrenburg (5), Jelmer Laernoes (3), Bennie Duvnjak (2), Jassine Ghaleb (2), Wessel Coster en Jack van Straaten.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Nieuwe vestiging Herstelsnel.nl dichtbij Hellas