TELEURSTELLENDE RESULTATEN QUINTUS, HELLAS EN WHC/HERCULES

Hellas liet in Emmen tegen E&O twee punten liggen. De 31-30 nederlaag was volstrekt onnodig. Bij de rust was het nog 13-18 voor de Hagenaars en ook bij 16-20 was er nog niets aan de hand. In het laatste kwartier verspeelde Hellas die gunstige marge. De thuisclub herpakte zich en sleepte alsnog via 24-24, 26-26, 28-28 en 31-28 de overwinning binnen.

Interimcoach Joris Witjens was teleurgesteld én boos tegelijk. ,,Eigenlijk wil ik er niet over praten. Zo doodzonde dit verlies. We begonnen wat slap en kwamen met 6-3 achter. Daarna gingen we over naar twee cirkellopers in de aanval en dat pakte goed uit. Langzaam kwamen we terug en gingen er overheen met de 13-18 ruststand als resultaat. De tweede helft was heel rommelig. Veel open kansen gemist en in de dekking en in het doel waren we niet scherp. Een slechte beurt van ons en dom verloren.”

Loek van Bergen en Henegouwen en Thomas Beltman speelden een goede wedstrijd. Ook Léon van Schie was sterk aan de cirkel, maar kreeg in de tweede helft steeds twee man in zijn nek. De andere spelers hadden te weinig oog voor de ruimte die daardoor ontstond.

De doelpunten kwamen bij Hellas van : Loek van Bergen en Henegouwen (9), Thomas Beltman (5), Leon van Schie (5), Thierry van Zundert (4), Martijn Poot (4), Yannick van Zundert (2) en Twan Klompé (1).

GEHAVEND HELLAS HOUDT LANG STAND, MAAR VERLIEST ALSNOG
Hellas bestaat 95 jaar!