Thierry van Zundert gedijt goed bij Hellas

EEN TEAM VOL ZELFVERTROUWEN

Den Haag – De handballers van AJSports/Hellas maken indruk in de eredivisie. De Haagse ploeg draait mee in de top en maakt kans op de play-offs voor de BENE-League. Thierry van Zundert is de exponent van een team vol zelfvertrouwen.

De 22-jarige hoek- en cirkelspeler is bezig aan een van zijn betere seizoenen. Hij valt op door zijn kwikzilverachtige optreden. Snel en behendig en door zijn soepele passeerbewegingen nauwelijks af te stoppen in de break en vanuit de hoek. Een publiekslieveling voor wie de fans graag naar de sporthal aan de Laan van Poot komen.

Van Zundert, die de master clinical neuropsychology aan de universiteit van Leiden volgt,  beschikt over voldoende zelfkennis. ,,Mijn snelheid en gedrevenheid zijn inderdaad mijn sterkste punten. En verder heb ik ook een goede knikworp. Maar ik kan nogal chaotisch zijn en dat komt terug in mijn spel. Dat moet ik leren te verbeteren. Ik moet wat rustiger worden.”

Op zijn vierde jaar begon kleine Thierry met handballen bij Hermes in Den Haag. ,,Ik had het daar naar mijn zin, maar ben in de B-jeugd overgestapt naar Hellas om me beter te kunnen ontwikkelen. Met een paar teamgenoten ben ik gaan meetrainen bij Hellas en dat beviel uitstekend. Toen heb ik de overstap gemaakt en ik heb het nog steeds onwijs naar mijn zin. Het is een hechte club waar plezier maken en hard willen werken voorop staan.”

HANDBALFAMILIE

Van Zundert komt uit een echte handbalfamilie. Vader René en moeder Mariëtta Trimp handbalden bij Hermes en broertje Yannick speelt bij Hellas.

Dat Hellas zo goed draait, is voor Van Zundert geen verrassing. ,,We spelen al een aantal jaren samen in dit team. De sfeer onderling is perfect en de teamgeest optimaal. We werken hard met z’n allen en blijven knokken tot het einde. Ik krijg veel speeltijd en dat is goed voor mijn zelfvertrouwen. Dat komt het spel ten goede.”

,,Daar komt bij, dat Hans van Dijk top is als coach, maar ook als persoon. Hij geeft de juiste tactische tips en is recht voor zijn raap met een gezonde dosis humor. Daardoor kan hij ons goed motiveren voor de wedstrijden. We willen de play-offs voor de BENE-League halen. Dat wordt heel zwaar, maar het is een mooi doel. Tegen Houten moet blijken hoe ver we zijn.”

AMBITIE

Over zijn eigen ambities is Thierry van Zundert duidelijk: ,,Zelf wil ik me ontwikkelen tot een completere handballer en mijn grenzen opzoeken.”

Handbal staat altijd wel centraal. Zo werd hij Nederlands kampioen in de zaal met de A-jeugd en een paar keer veldkampioen. ,,Ik ben gek van handbal en train en coach ook nog een jeugdteam. Naast mijn studie en eigen handballoopbaan ben ik verkoper bij Gall en Gall om wat bij te verdienen.”

Voor Hellas-trainer Hans van Dijk is het duel met zijn oude club overigens extra pikant. De voormalig tophandballer was er zeven jaar coach en bracht de club van de hoofdklasse naar de eredivisie.

Het duel tussen Hellas en Houten begint zaterdag aan de Laan van Poot om 20.00 uur. De partij staat onder leiding van het topkoppel Laurens van Kessel en Adrian Tanasescu. Houten won het eerste duel met 25-22. Stand top-4 eredivisie: Houten 18, Hellas 17, Tachos 16 en Arnhem 15. De nummers 1 en 2 gaan naar de play-offs met de twee laatste ploegen uit de BENE-League, op dit moment Quintus en Hurry-Up.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Hellas toont in topper tegen Houten mentaal ijzersterk te zijn
Activiteiten komend weekend