UBBO STARRENBURG VERWACHT OP TIJD FIT TE ZIJN NA HINDERLIJKE BLESSURE

Voor Ubbo Starrenburg, de linkshandige opbouwer van Hellas, is de voorbereiding op de competitie een tikkeltje stroever begonnen dan hij had gehoopt. Hij begint met het herstel van een blessure waarmee hij het abrupt afgebroken seizoen een paar maanden geleden eindigde. “Maar ik heb goede hoop, dat ik op tijd fit ben”, is zijn voorzichtige prognose.

Starrenburg over de hinderlijke kwetsuur: “Ik heb last van mijn achillespees. Dat is denk ik nog een nasleep van mijn blessure in maart. Ik ben nu weer de belasting ervan aan het opbouwen. Maar doordat ik vanaf april niet meer heb gehandbald, duurt het wat langer.”

De zo onmisbare schutter en rechter opbouwspeler van de Hellenen probeert met overleg weer op zijn oude niveau te komen. “Ik heb al wel een paar keer meegetraind en bouw het zo steeds rustig verder uit. Het is ook mooi om met deze ploeg bezig te kunnen zijn. We hebben een leuke groep met jong en oud. Het klikt onderling prima. En onze nieuwe trainer Maarten Roestenburg pakt het direct lekker fanatiek aan. Hij is duidelijk in zijn bedoelingen en je hoeft bij hem dan ook nooit te raden wat hij bedoelt. Ook zijn oefenstof is duidelijk en hij zorgt ervoor dat er steeds hard wordt gewerkt. We hebben met Maarten een trainer die goed bij onze groep past.”

Sterkhouder

Ook de beperkingen door Corona drukken bij Hellas een stempel op de voorbereiding. Starrenburg daarover: “Het is vanwege het virus wel een beetje behelpen hoe we alles kunnen inplannen, maar vooralsnog gaat dat goed. Ik ben wel heel benieuwd of we de competitie kunnen starten in september. Dat blijft toch nog moeilijk te voorspellen. Ik hoop het wel en ben zelf dus druk bezig met de herstel-trainingen. Nog een klein maandje tot de competitie begint, dus fit worden moet wel lukken.”

Dat hoopt uiteraard ook trainer/coach Roestenburg vurig. “Ik wil Ubbo er beslist bij hebben. We hebben hem hard nodig. Hij is een bepalende speler in het team.”

Faciliteiten

De 28-jarige sterkhouder van Hellas liet al eerder weten nog niet aan stoppen te denken ondanks de hinderlijke blessure. “Ik heb beloofd, dat ik in elk geval dit seizoen nog doorga. Daarna bekijk ik het per seizoen. Dat is afhankelijk of het lukt met mijn werk en met mijn lichamelijke conditie”, aldus Starrenburg die algemeen directeur is bij Easier Dental Care, een bedrijf dat hij runt samen met zijn vader Arjan, de vroegere voorzitter en manager van Hellas.

Ubbo Starrenburg benadrukt nog eens de kracht van ‘zijn’ Hellas, de club waar hij al vanaf zijn vroege jeugdjaren actief is. “Wij hebben een mooi team en hebben bij Hellas ook de faciliteiten om spelers beter te maken. We kunnen dus met deze groep en de talenten nog jaren vooruit.”

AD SPORT / Peter Lotman

Nieuwe regels rondom gebruik van de kleedkamers
COACHES EREDIVISIE GEVEN PROGNOSE VOOR TOP-5