Van de jeugdcommissie

De eerste helft van het veldseizoen zit er zo goed als op.  Komend weekend spelen de HC2 en de DC1 allebei bij Hercules. Beide teams staan op dit moment boven Hercules, dus we gaan nu al voor de punten!

Onze HA1 gaan al naar binnen en mogen meteen de wedstrijd tegen Quintus goedmaken. Ook de DB1 reizen naar Quintus. Zijn heel benieuwd of we de punten mee kunnen nemen!

Joris Witjes is inmiddels van start gegaan als Jeugdsportcoordinator. Hij sluit in deze fase met name aan bij de D en C jeugd. Samen met de trainers/coaches wordt de focus bepaald en  daar rolt vervolgens een trainingsschema uit. Uitgangspunt van ons technisch plan is dat we echt slagen maken in de uitvoering van een actieve verdediging. We leren onze kinderen dat zij zich richten op het onderscheppen van de bal en in de snelle tegenaanval gaan! Ook vinden we het van belang dat de kinderen op veel plaatsen kunnen spelen. Het toewijzen van een vaste plaats gebeurt pas later (vanaf de B). Bovenal geldt dat: Spelen = Leren!

Ook promoot Joris het handbal op de Haagse scholen. We hebben op het schoolhandbal toernooi al ontzettend veel enthousiaste en fanatieke kinderen gezien. Komend weekend is basisschool Het Volle Leven onze gast tijdens de dubbel. Ze mogen gratis naar binnen en na afloop op de foto met de heren en dames.

Het trainingsschema voor de zaal is dan uiteindelijk ook rond gekomen en iedereen heeft zijn plek. Volgend jaar komen we met alle trainers al veel eerder allen samen om ieders wensen  in te passen. We nemen de learnings van dit jaar zeker mee.

Over een week begint natuurlijk ons traditionele trainingskamp! Op maandag, dinsdag en woensdagochtend is er een programma voor de A en B. Woensdag, donderdag en vrijdag is voor de C,D, E en kabouters. We hebben het schema gezien en het wordt zeker pittig….maar ook gezellig! Genoeg ruimte voor een hoop lol met elkaar.

Inmiddels hebben we de loten voor de Grote Club Actie ingeleverd en zijn we benieuwd naar de opbrengst. Naast de Grote Club Actie zoeken we naar meer manieren om extra geld voor onze jeugd te verdienen. Hiermee kunnen we extra trainingsruimte huren, materiaal aanschaffen, naar (extra) toernooien enzovoort. We zijn naarstig op zoek naar mensen die ons hierbij willen ondersteunen.

Kortom, de jeugd, trainers, coaches, begeleiders en vrijwilligers draaien op volle toeren om er een mooi seizoen van te maken!

PS. Vergeet je Hellaskleding dit jaar niet te bestellen!

De Jeugdcommissie

KWALITEITEN VOOR DE TOP