Van de scheidsrechter coördinator

Op dinsdag 22 oktober was het dan zover en werd het examen afgenomen voor een aantal van de deelnemers aan de HS-1 cursus.
Eerder deze maand hebben de deelnemers 2 intensieve avonden gevolgd onder leiding van Oscar Bekink en Mark Rotteveel. Daarbij werd hen het vuur aan de schenen is gelegd bij het doornemen van de spelregels waarbij veel herkenning was met de eigen ervaringen. Het praktijkgedeelte stond op het programma tijdens het herfstkamp. Alle aanwezige deelnemers hebben tijdens een aantal oefenwedstrijden laten zien dat ze uit het juiste hout gesneden zijn. Hoewel eerst wat onwennig, werd onze nieuwe spelleiders al snel duidelijk dat ze gezag uitstraalden naarmate ze duidelijker en directer gingen fluiten. Met veel enthousiasme werden soms ook de eigen teammaatjes teruggefloten voor een overtreding, lopen, cirkel, voetbal en zelfs een enkele pingel. Het enthousiasme werd steeds hoger en enkelen wilden zelfs al voor een 2e keer fluiten.
Het resultaat is dat alle 9 aanwezige spelleiders geslaagd zijn en dat is direct na het examen beloond met een officieel diploma van het NHV. Vol trots wil ik de volgende spelers feliciteren met het behalen van hun HS-1 diploma.
* Jennifer van der Lans, Pim van Dommelen, Kelly Eefting, Wessel Kleibergen, Julia Tramper, Bob Berest, Melissa Brave, Natacha van der Klaauw en Karina Eckhardt.
Vanaf nu kunnen jullie deze spelleiders tegenkomen bij wedstrijden van de E of D jeugd.
Namens Hellas gefeliciteerd.
HELLAS KANSLOOS TEGEN AALSMEER