Van de Voorzitter – 29 september 2013

Het veldseizoen is in volle gang en de weergoden zijn ons tot op heden redelijk goed gezind. Afgelopen weekend was het ook weer zalig langs de velden. Het was een genot om weer zo veel teams te zien stralen. Nog drie wedstrijden moeten de weergoden het volhouden (tot zondag 20 oktober), want de week erna zal het zaalseizoen voor iedereen weer van start gaan.

Het zaalseizoen is in ieder geval reeds voor DS1 en HS1 gestart. De HS1 hebben het zwaar. Is het al moeilijk om je debuut te maken op het hoogste niveau. Als er dan ook nog diverse blessures zijn dan maakt dat het niet eenvoudiger. Tot op heden hebben de mannen nog geen punten gehaald, maar we gaan ervan uit dat ze as weekend bij de dubbel weer hun uiterste best zullen doen om de punten in 070 te houden. De dames daarentegen staan nog steeds op de eerste plaats. Ja, wel gedeeld met een paar andere ploegen…maar toch. Er werd sterk van DOS gewonnen, alleen afgelopen weekend ging het fout tegen V&L in Geleen. Jammer want anders hadden we alleen de koppositie gehad. De strijd om de Supercup vorige week eindigde in een teleurstellend ruime nederlaag. Dalfsen was te sterk en dat hebben ze laten zien. Komend weekend zullen de dames weer alles uit de kast halen om te winnen en we kunnen het allemaal meemaken. Zij bijten om 19.00 uur het spits af tegen SEW, daarna volgende mannen om 21.00 tegen Hurry Up.

Ondertussen zijn we druk bezig om na te denken over de nieuwe clubtent. Langzaamaan gaan de eisen geformuleerd worden en dan hopen we daar een mooi ontwerp uit te kunnen toveren. Ideeen en enthousiasme genoeg. Ondertussen heeft Ton Groenland de komeet, die aan de clubtent hangt, hersteld en die ziet er weer uit als nieuw. Ton DANK JE WEL !!

We zijn ook in de race om de EK dames handbal Politie in 2014 te mogen hosten. De aanbieding is de deur uit voor het verzorgen van dit event in de week 9 t/m14 maart 2014. Als we dat mogen doen zullen we een beroep doen op meerdere Hellenen om te helpen. Vooralsnog hebben in ieder geval Henk Tramper en Rene Peters zich aangemeld voor de diners en de lunch. Zij hebben grootse ideeen en zullen ongetwijfeld handen kunnen gebruiken tzt.

Allemaal dus druk druk druk….komende weken staan er ook weer mooie dingen te gebeuren aan de Laan van Poot dankzij een actieve jeugdcommissie ondersteund door Joris Witjens. Bij de dubbel op 5 oktober zal de jeugd een heuse spelregeltest doen en daarna aansluitend de wedstrijden van de dames en heren volgen. Op 19 oktober is weer een dubbel en dan zal er in de middag een clinic worden verzorgd voor de jeugd. Hierbij zullen ons omringende verenigingen ook uitgenodigd worden, maar uiteraard is hij ook voor ons !

Er komen dus mooie weken aan, we gaan elkaar zien !!

Jack van Straaten Stagiair bij Hellas!
Nieuwe Hellaskomeet!